BANJALUKA, Direktor “Autoputeva Republike Srpske” Dušan Topić izjavio je Srni da je na nedavnom samitu u Kini sa potencijalnim investitorima bilo riječi o izgradnji koridora “Pet ce” za koji ovo preduzeće planira da objavi novi javni poziv za javno-privatno partnerstvo.
Topić je naveo da će alternativa javno-privatnom partnerstvu biti klasično građenje posredstvom kreditnog zaduženja.
“Samit u Kini iskoristili smo i za posjetu Kineskoj izvozno-uvoznoj banci, sa kojom već traju pregovori o kreditnom aranžmanu za auto-put Glamočani -Mlinište, a za koji smo na osnovu predugovora sa kineskom kompanijom izradili studiju uticaja na životnu sredinu i studiju opravdanosti”, rekao je Topić.
Prema njegovim riječima, očekuje se da Kineska banka krene u završnu evaluaciju ovog projekta, što bi za krajnji rezultat imalo potpisivanje kreditnog sporazuma, nakon čega bi se moglo krenuti u eksproprijaciju zemljišta, razvijanje daljeg projekta i pripreme za samo građenje 62 kilometra duge trase.
Govoreći o izgradnji auto-puta Banjaluka-Doboj, odnosno dionice od Prnjavora do Laktaša, Topić je istakao da je ovogodišnja građevinska sezona bila više nego dobra, zbog čega je prezadovoljan urađenim.
“Kada je riječ o dionici od Doboja do Prnjavora, ona je prošle godine imala jako loše uslove za gradnju zbog ogromnih poplava. Došlo je do blagog probijanja rokova, jer je po ugovoru rok za završetak radova bio novembar ove godine, a završetak radova očekujemo na ljeto sljedeće godine”, naglasio je Topić.
Od zahtjevnijih radova na toj dionici, Topić je naveo tunel u Slatincima i most preko rijeke Ukrine, nakon čega slijede završni radovi, oprema auto-puta vertikalnom i horizontalnom saobraćajnom signalizacijom, zaštitne ograde i drugo.
“Na dionici od Prnjavora do Laktaša najveći izazov je most na rijeci Vrbas kao najveći objekat, te tunel u Potočanima. Za razliku od prve dionice, na ovoj drugoj imamo nekoliko većih nadvožnjaka i vijadukata, nekoliko stotina metara dužine”, rekao je Topić.
Topić kaže da se pomenuti objekti grade na ukrštanju nove trase auto-puta i postojećeg magistralnog i regionalnih puteva, što je posebno osjetljivo s aspekta bezbjednosti odvijanja saobraćaja na postojećim putevima.
Topić je napomenuo da se iz mjeseca u mjesec povećava broj vozila na auto-putu Klašnice-Gradiška, nakon što je početkom rada naplatnih kućica određeni broj vozača izbjegavao da koristi auto-put.
“To su bila uglavnom vozila iz prvaca Gradiške, koja su na Mahovljanskoj petlji silazila sa autoputa i išla kroz Laktaše. Tu je riječ o vozilima iz lokalnih sela, koja tom dionicom prolaze nekoliko puta dnevno, pa im se ne isplati koristiti auto-put”, objasnio je Topić.
On očekuje da će izgradnjom mosta na Savi kod Gradiške, broj vozila na auto-putu biti duplo veći, a samim tim i prihod od naplate.
Direktor “Autoputeva” rekao je da je, osim pregovora s kineskim investitorima i završetka izgradnje auto-puta Banjaluka-Doboj, u narednom periodu prioritet izgradnja mosta na Savi kod Gradiške.
“Cilj nam je da zajedno sa hrvatskom stranom privedemo kraju pripreme za realizaciju ovog projekta. Nadamo se da će iduće godine doći do tendera i do izbora izvođača radova, a poslije toga i samog početka građenja”, istakao je Topić. Srna