BANJALUKA, Dušan Topić, direktor preduzeća “Autoputevi RS”, kaže da očekuje da radovi na autoputu od Banjaluke do Gradiške započnu već ove sedmice i to jačim intenzitetom nego što se dosad radilo.
Navodi da sa izvođačima radova nije razgovarano o eventualnim izmjenama ugovora cijene gradnje dionice, te da još ni izbliza nisu potrošena sredstva predviđena osnovnim ugovorom.
Šta se radilo proteklih mjeseci vezano za dionicu autoputa Banjaluka – Gradiška, dok su mirovale mašine i kad se očekuje nastavak radova?
TOPIĆ: Nemamo tačan datum kad bi mogli da se nastave radovi, jer to zavisi od vremenskih uslova i stanja duž cijele trase. Snijeg se otopio, ali je zemlja negdje još puna vode, pa ne dozvoljava teškim kamionima da prelaze preko nje. Međutim, negdje je trasa pod šljunkom, tako da bi već ove sedmice mogli da se nastave radovi na pojedinim dijelovima. Što se tiče drugih aktivnosti, ostalo je još nekoliko detalja da se definiše s izvođačima pošto je bilo nekih njihovih zahtjeva za izmjene, odnosno kako oni kažu poboljšanja projekta. Međutim, tu se još definitivno nije došlo do nekih odluka.
Prošle jeseni ste imali zamjerke na broj angažovanih mašina na trasi. Da li će od proljeća izvođači krenuti žustrije s radovima?
TOPIĆ: Očekujemo da kad sezona krene da se odmah startuje sa poslom i to što intenzivnije, odnosno kako smo to i ranije najavljivali. To mora biti učinjeno ako hoćemo da se ganjamo sa rokovima jer sam i ranije rekao da su u drugoj polovini prošle godine intenzivirani radovi, ali da to nije bilo dovoljno, odnosno nije bilo onako kako je trebalo. Dogovoreno je da bude jači intenzitet i imamo uvjeravanja od izvođača da će biti intenzivni radovi, čemu u prilog ide to da je dovedeno i još podizvođača. U svakom slučaju, moramo vršiti pritisak na izvođače na veću mobilizaciju.
Možete li podsjetiti koji rokovi su u igri za završetak autoputa Banjaluka – Gradiška?
TOPIĆ: Prvobitni rok po ugovoru je bio 30. januar ove godine, ali on iz objektivnih razloga, tačnije oko problema sa rješavanjem imovinskopravnih poslova nije mogao biti ispoštovan. Mi smo izvođačima dali privremeno produženje roka od četiri mjeseca, čisto da nam radovi i ugovor budu pokriveni. Treba reći da to nije konačno produženje roka dok ne usaglasimo sve ono o čemu sad pričamo.
Kad bi se mogao znati konačni rok?
TOPIĆ: Vrlo brzo bi trebalo doći do tih konačnih rokova kako bi izvođači mogli da naprave svoje dinamičke planove aktivnosti koje bismo mi mogli sedmično da pratimo i da reagujemo ukoliko bude trebalo.
Da li su izvođači tražili dodatna sredstva za završenje autoputa?
TOPIĆ: Ima zahtjeva sa njihove strane, ali još ništa nije usaglašeno i sve se radi prema projektu. Još smo nažalost u ranoj fazi projekta i nismo ni blizu toga da smo ispucali sve pare za autoput. Ima još i te kako posla da se odradi dok ne dođemo u situaciju da razgovaramo da li treba mijenjati ugovorne sume. Naš pristup o tome je da možemo razgovarati o svim prijedlozima izvođača o poboljšanju, ali ne i o promjeni cijene.
Drugi projekat čija bi realizacija trebalo da počne ovog proljeća je mahovljanska petlja. Dokle se tu stiglo sa pripremama?
TOPIĆ: Već imamo potvrdu banke o izboru izvođača za taj posao i sad se samo čeka da izabrani izvođač dostavi bankovnu garanciju na dobro izvršenje posla, što je po procedurama banke konačna potvrda da je izabrani izvođač prihvatio posao. Od tog momenta može da se potpiše ugovor i počinju da teku rokovi po određenoj proceduri uvođenja u posao.
Šta to praktično znači?
TOPIĆ: To znači da možemo računati da u ovom mjesecu imamo potpisan ugovor i da ćemo u maju moći da uvedemo izvođača u posao. Nadamo se da će ovaj projekat poslije duže vremena biti prvi projekat u koji ćemo ući čisti i onako kako bi trebalo, sa riješenom kompletnom dokumentacijom.
Kako se odvijaju pripreme na dionici Banjaluka – Doboj?
TOPIĆ: I tu zasad ide sve prema planu jer je eksproprijacija u prvom stepenu završena na cijeloj trasi, a da se to pitanje u potpunosti riješi ostalo je samo oko pet odsto cjelokupne trase. Revizija projektne dokumentacije je u samoj završnici i tu možemo biti zadovoljni.
Kako se napreduju pripreme za gradnju mosta sa Hrvatskom preko Save koji bi dao puni smisao autoputu Banjaluka – Gradiška?
TOPIĆ: Tu najviše kasnimo. To je zajednički projekat sa Hrvatskom i tu je tek započela izrada projektne dokumentacije koju rade Hrvati. Mi ćemo imati idejna rješenja na osnovu kojih ćemo krenuti sa pribavljanjem svih dozvola i saglasnosti i mislim da ćemo imati podloge na osnovu kojih ćemo moći ići u izbor izvođača.
Ostale dionice trenutno nisu prioritet
Da li se nešto radi na preostalim dionicama mreže autoputeva kroz RS?
TOPIĆ: Još se ništa trenutno ne dešava na preostalim dionicama mreže autoputeva, ali planiramo da u ovoj godini radimo plansku i studijsku dokumentaciju za sve dionice koje su obuhvaćene. Ipak, sad nam je prioritetan posao da svojim tokom krene nastavak radova na dionici Banjaluka – Gradiška, započne gradnja mahovljanske petlje i vidimo u kojem pravcu će ići dešavanja na dionici Banjaluka – Doboj. Nezavisne novine
5 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
A što to ne priča onaj glavni iz Laktaša?
On je prošle godine trubio o početku izgradnje a sada ga to kao ne zanima. Sigurno ima važnijih stvari.
Misli se na autoput Doboj-BL i “veleuspješni” Strabag.
Tek šta je sa nadvožnjakom kod Čatrnje preko tog čuvenog autoputa godinu dana gazimo blato a most stoji i niko i ne spominje da će uskoro biti otvoren, pa kome ovaj soli pamet
pa ljudino moja jel ti mislis da je narod lud.pa nepravis ti autoput vec veliki gazda slobodan stankovic ali mu je nesto zapelo u startu,ono mubrdo visi u klasnicama,cinimi se da ce morati raditi zaobilaznicu prije nego sto se auto put zavrsi.ja onog svepametnog mihaljicu nepodrzavam niukom slucaju ali mislim da je rok 2040.realan.gdje vodi mahovlajnska petlja,po svemu sudeci u kosijerovo.znas li ti koliko je albanija napravila autoputeva.ti si ipak partijski covjek,ako se nisi podmirio oktobar ti je zadnji rok.okani se ti tog posla.
Ja mislim da se to sve može završiti tik pred izbore pod uslovom da se dobro razrjedi materijal kako bi se lakše i brže razlijevao po trasi i onda im samo još preostaje da to sve fino zaglade-uglade i pozovu tv kamere.