Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Evropsku ekonomiju očekuju tri strukturne promjene

    20. Decembra 2025. — 15:04

    Visa i Mastercard moraju da kažnjeni sa 167,5 miliona dolara

    20. Decembra 2025. — 13:48

    Dijaspora poslala kući preko 11 milijardi evra

    20. Decembra 2025. — 10:07

    Cijene nafte, zlata i pšenice u padu

    19. Decembra 2025. — 11:13
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Topić: Deset kompanija želi da gradi auto-put od Vukosavlja do Rače

Topić: Deset kompanija želi da gradi auto-put od Vukosavlja do Rače

Dragana EremijaDragana Eremija17. Oktobra 2020. — 08:46Nema komentara6 minuta čitanja
foto: Nezavisne novine

BANJALUKA – Direktor “Autoputeva Republike Srpske” Dušan Topić izjavio je da je za finansiranje, projektovanje i izgradnju auto-puta od Vukosavlja do Rače pristiglo 10 prijava, od čega je devet kompanija izrazilo interesovanje za sva tri lota, a jedna za drugi i treći lot.

foto: Nezavisne novine

Topić je u intervjuu za Srnu podsjetio da je auto-put dužine 70 kilometara podijeljen u tri dionice – Vukosavlje-Brčko, Brčko-Bijeljina i Bijeljina-Rača.

Pristigle prijave, tvrdi Topić, biće pregledane u narednih nekoliko sedmica, nakon čega će kompanije koje ispunjavaju zadate uslove ući u sljedeću fazu tenderske procedure.

“Ovo je takmičarski dijalog, koji u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, podrazumijeva tri faze. Prva faza je ova pretkvalifikacija, druga je poziv pretkvalifikovanim kompanijama na takmičarski dijalog, odnosno na razgovor o njihovom viđenju realizacije projekata i treća je poziv za dostavljenje konačnih ponuda“, objasnio je Topić.

Topić je naglasio da je procijenjena vrijednost sva tri lota milijardu KM, s tim što je u javnom pozivu izražena cijena od 1,3 milijarde KM, u koju su uključeni i troškove kreditiranja, odnosno kamata, jer je sve predmet javnog poziva.

“Pretpostavka je da ćemo od ovih deset, imati tri ili četiri ponuđača sa kojim ćemo ući u takmičarski dijalog“, istakao je Topić.

Topić je podsjetio da je eksproprijacija zemljišta na trasi auto-puta počela proljetos, te da se radilo bez prekida.

“Krenuli smo na dionici od Rače prema Bijeljine, jer smo htjeli da prvo pripremimo tu dionicu u slučaju da dođe do aranžmana sa Srbijom koja je izrazila uvjerenje da će sa 100 miliona evra pomoći izgradnju tog dijela auto-puta. Kakav god aranžman da bude, Srbija gradi most na Savi i hoćemo da budemo spremni da počnemo gradnju od mosta“, objasnio je Topić.

Ideja je, tvrdi Topić, da se krene od Rače prema Bijeljini, ali ako bude obezbijeđeno finansiranje sva tri lota nije isključeno da krene gradnja svih dionica istovremeno.

Topić je naveo da “Autoputevi” trenutno imaju otvorena dva gradilišta – most na Savi kod Gradiške i prva faza izgradnje Koridora “Pet ce” kroz Republiku Srpsku, dionica od Tovire do Kostajnice.

“Nakon godinu dana izgradnje, oba projekta teku ugovorenom dinamikom. Važno je da nije bilo obustave građenja, iako je virus korona stvarao probleme, prvenstveno u transportu robe i u komunikaciji. To se posebno osjetilo kad je u pitanju most na Savi kod Gradiške, koji je na granici i gdje ljudi prelaze sa jedne na drugu starnu. To je i danas otežano, ali uspijevamo“, rekao je Topić.

Govoreći o Koridoru “Pet ce”, Topić je napomenuo da je projekat prvobitno bio podijeljen u četiri faze, od kojih je prva ona koja se trenutno gradi kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) od 70 miliona evra.

“To je dio od Tovire do Kostajnice. Druga faza je prema jugu, od Kostajnice do entitetske granice na Putnikovom brdu, takozvana obilaznica oko Doboja. Obezbijeđen je kredit EBRD-a od 150 miliona evra, jer je to skuplja dionica, na kojoj imamo dva tunela, veliki most preko rijeke Bosne i veliki zasjek. Tu je u toku izbor izvođača radova i nadzornog organa, što bi trebalo biti završeno do kraja godine, da bi na proljeće počeli radovi“, naveo je Topić.

On je dodao da su treća i četvrta faza ovog projekta spojene u jednu, koja podrazumijeva gradnju od Tovire na sjever do Vukosavlja i entitetske granice na Odžaku.

“Pregovoramo sa Evropskom investicionom bankom za kreditna sredstva. Njihovi ekspertski timovi rade evaluaciju projekta i tehničke dokumentacije. Plan je da na proljeće raspišemo tender za izbor izvođača radova, a sa gradnjom bi mogli početi na proljeće 2022. godine“, tvrdi Topić.

On je dodao da ovu dinamiku prati i nastavak gradnje auto-puta prema Srbiji, od Vukosavlja prema Rači, te da bi izgradnja mogla da bude završena do 2025. godine ali pod uslovom da do kraja ove godine budu obezbijeđeni izvori finansiranja.

Topić je rekao da se pandemija virusa korona negativno odrazila na naplatu putarine, ali da u “Autoputevima” nisu nezadovoljni, jer su mnogo veće posljedice u nekim drugim oblastima života.

“Imali smo pad broja vozila na auto-putevima, posebno u martu, aprilu i maju, kada je broj vozila prepolovljen. Međutim, interesantno je da prihod od putarine nije prepolovljen nego je bio možda na istom nivou kao prošle godine. Objašnjenje je u tome što je prolovljen broj putničkih vozila, dok je broj teških teretnih vozila čak i povećan. Naravno cijena za teško teretno vozilo je daleko veća, tako da u pogledu prihoda nije osjetno smanjenje“, naglasio je Topić.

Kad je riječ o gradnji mosta na Savi kod Gradiške, Topić je istakao da je preostalo još mnogo posla, te podsjetio da je ugovoreni rok proljeće 2022. godine.

“Izvođač nas uvjerava da možemo završiti do 2021. godine, ali sve zavisi od vremenskih uslova. Na našoj strani stubovi su već završeni. U narednih godinu dana najviše posla odnosiće se na montažu čelične konstrukcije“, rekao je Topić.

On je naglasio da je u završnoj pripremi projektna dokumentacija za auto-put Banjaluka-Prijedor, što je preduslov da se krene u eksproprijaciju, koja bi trebalo da bude obavljena tokom naredne godine.

“Kineski partneri će se pripremiti da počinu sa gradnjom kako se završava eksproprijacija“, napomenuo je Topić.

On je dodao da će vrlo brzo biti aktuelan nastavak izgradnje auto-puta Gradiška- Banjaluka, odnosno izgradnja od Glamočana prema Banjaluci.

“Riječ je o obilaznici oko Banjaluke dugoj 20 kilometara, nakon čega bi auto-put nastavio dalje prema jugu, prema Manjači, do Mrkonjić Grada i dalje do Mliništa. To je bio projekat aktivan prije četiri-pet godina, koji je iz određenih političkih razloga u Sarajevu stopiran“, podsjetio je Topić.

Topić je dodao da je bilo zamišljeno da se projekat realizuje sa Kineskom državnom bankom i preferencijalnim povoljnim kreditima kineske države koji je zahtijevao garanciju BiH koju “Autoputevi” tada nisu mogli dobiti.

“Sada su dragičiji odnosi u Sarajevu, dobili smo garanciju i mislim da ćemo nastaviti s aktivnostima. U međuvremenu je došlo do promjene kod obilaznici oko Banjaluke, pošto se ona nalazi na Evropskom koridoru i dostupna su sredstva i Evropske komisije u vidu granta i evropskih banaka u vidu povoljnih kredita“, objasnio je Topić.

On je dodao da je u toku izrada projektne dokumentacije, te bi za dvije godine mogla krenuti izgradnja, ako naredne godine krenu pripremni radovi poput eksproprijacije i izrade glavnog projekta. Srna

autoputevi topić
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakStanković ugradio loš asfalt na autoputu kroz Grdeličku klisuru
Sljedeći članak Stanković tužio Republiku Srpsku zbog duga za ZEV

Povezani članci

Svijet 03 minute čitanja

Evropsku ekonomiju očekuju tri strukturne promjene

TECH 02 minute čitanja

Google vraća otpuštene radnike

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:0203 minute čitanja

Na to ukazao donedavni Pravobranilac RS Milimir Govedarica

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.