TOKIO, Rukovodstvo japanske kompanije “Tojota” je još prije dvije godine znalo za kvar motora koji je razlog za najnovije povlačenje modela “leksus”, pa je čak i zamijenjen jedan dio da bi se problem otklonili, ali do nedavno nije smatrano da je povlačenje neophodno, izjavio je danas portparol “Tojote” Hideaki Homa.
Taj proizvođač automobila je juče pokrenuo globalno povlačenje luksuznih modela “leksus”, koji su prodavani širom svijeta, i modela “kraun”, u prodaji na japanskom tržištu, kako bi zamijenio problematične dijelove kod 270.000 automobila, prenijela je agencija AP.
“Tojota” je u avgustu 2008. zamienila spornu oprugu na ventilu i učinila je debljom kako bi spriječila da kvar na tom ključnom dijelu motora izazove iznenadno zaustavljanje automobila, rekao je Homa. Zato se najnovije povlačenje ne odnosi na vozila proizvedena poslije avgusta 2008. U “Tojoti”, najvećem svjetskom proizvođaču automobila, ranije su mislili da problem nastaje zbog strane materije koja u opruge ventila ulazi tokom njihove proizvodnje, pa su povećali kontrolu kako bi spriječili da do toga dođe. Takođe su mislili da je to izolovan problem i da povlačenje neće biti potrebno.
Kad je broj žalbi na kvar počeo da raste, u “Tojoti” su zaključili da to ipak nije izolovan problem, nego greška u dizajnu i odlučili su se na povlačenje, objasnio je Homa. Tanjug