TOKIO, Vodeća japanska kompanija za proizvodnju automobila “Tojota” pogođena je jakim jenom.
A to dodatno pojačava pritisak na ovog proizvođača automobila da izađe sa novim inovacijama kako bi se suprotstavio izazovima, rekao je potpredsjednik “Tojote” Acuši Nimi.
On je ukazao da je prisutna snažna konkurencija u vidu južnokorejskih proizvođača automobila, uključujući “Hjundaji motors”, koji je u prednosti zbog slabije valute.
Snažan jen se odražava na vrijednost zarade u inostranstvu japanskih proizvođača automobila, otežavajući mogućnost da na stranom tržištu ponude svoje proizvode po nižim cijenama.
Nimi je rekao da će smanjenje troškova, inovacije i obuka radnika omogućiti “Tojoti” da izveze svoje proizvode na nova tržišta, gdje “Tojota” još uvijek može da ostvari rast.
“Tojota” se 2007. nalazila na stabinom putu rasta, ali je ustuknula sa globalnom finansijskom krizom i njenim velikim globalnim opozivom automobila prije tri godine.
Prošlogodišnji zemljotres i cunami su poremetili lanac snabdijevanja dijelovima i doveli do obustave rada u “Tojotinim” fabrikama u zemlji i inostranstvu.
Kasnije je uslijedio novi udarac u vidu poplava na Tajlandu, koje su poremetile rad pogona u kojima se prave dijelovi za “Tojotina” vozila. Tanjug