NJUJORK, Kongres će sprovesti istragu o povlačenju 2,3 miliona „Tojotinih” vozila sa tržišta SAD zbog problema sa pedalom za gas. Ovo se tumači kao pokušaj da se naruši ugled „japanaca” i vrati povjerenje u američku auto-industriju.
Japanska „Tojota”, najveći proizvođač automobila na svijetu, suočena je sa istragom američkog Kongresa povodom povlačenja 2,3 miliona vozila sa tržišta u SAD zbog problema sa papučicom za gas. To je najveće povlačenje vozila sa tržišta u istoriji auto-industrije. Pojedini analitičari smatraju da istraga Kongresa ima za cilj da oslabi japansku kompaniju u SAD i da vrati povjerenje kupcima u posrnulu američku auto-industriju.
Razlog za povlačenje velikog broja automobila sa tržišta je greška u mehanizmu papučice za gas, kao i problem sa prostirkom koja se nalazi ispod vozačevih nogu. Oba problema uzrokuju zaglavljivanje pedale gasa.
Naime, papučica za gas je toliko „tvrda” da u određenim slučajevima, po dodavanju gasa, ona ostaje zaglavljena, odnosno teško može da se vrati u prvobitan položaj, što dovodi do nekontrolisanog ubrzavanja vozila. To predstavlja ogroman rizik za sve učesnike u saobraćaju.
Stoga je japanski proizvođač sa tržišta u SAD povukao osam modela. U pitanju su luksuzni džipovi „RAV4”, „hajlender” i „sekvoja”, putnički automobili „korola”, „kamri”, „avalon” i „matriks”, kao i kamioneti tipa „tundra”.
Odluka američkog Kongresa da se bavi istragom povlačenja automobila sa tržišta krajnje je neuobičajena, budući da „Tojoti” ovo nije prvi put da zbog nedostataka povuče svoja vozila. Međutim, neuobičajena akcija američkih kongresmena stigla je odmah nakon što je „Tojota” zbog istih problema povukla svoje modele i sa tržišta u Evropi i Kini. Sa evropskog tržišta opozvano je 1,8 miliona vozila, a sa kineskog 75.000.
Predsedavajući Komiteta američkog Kongresa za energetiku i trgovinu Henri Vaksem izjavio je da će u februaru biti održana rasprava u Kongresu na temu koliko je brzo i efikasno japanski proizvođač automobila reagovao na nenamjernu i opasnu grešku.
Inače, „Tojota” je jedan od retkih proizvođača koji svoje greške na automobilima javno priznaju. Istina, lideru u auto-industriji greške su počele često da se dešavaju. Analitičari upozoravaju da će tehnički problemi bez ikakve sumnje naneti veliku štetu ugledu „Tojote”, poznate po pouzdanosti i kvalitetu. Pojedini stručnjaci čak navode da je neobična istraga Kongresa najavljena kako bi dodatno oslabila japansku kompaniju u Americi i podigla ugled svoje auto-industrije.