NJUJORK, Japanska “Tojota”, najveći proizvođač automobila na svijetu, prognozira da će na američkom tržištu u 2010. godini nadmašiti prodaju “Dženeral motorsa” (GM), prenosi magazin “Automotiv njuz” u najnovijem elektronskom izdanju.
Na američkom tržištu automobila, “Tojota” bi trebalo da ima veći udio od bilo koje druge kompanije, prenosi agencija Kjodo.
Japanski auto-gigant, koji je 1957. otvorio svoju američku filijalu, uspio je da u 2008. godini nadmaši GM i po broju prodatih automobila u svijetu, u čemu je GM decenijama neprikosnoveno držao lidersku poziciju.
Udio “Tojote” na američkom tržištu, najvećoj pijaci kola na svijetu, projektovan je da poraste na 17,6 odsto, u odnosu na 17,3 procenata za GM u 2010. godini, tvrdi magazin, citirajući američku istraživačku firmu “IHS Global insajt.”
U četiri mjeseca ove godine “Tojotin” udio prodaje na američkom tržištu pao je 0,3 odsto u odnosu na isti period prethodne godine, na 16,1 odsto, dok je udio GM-a smanjen 2,7 odsto, na 19,2 odsto.
“Tojota” očekuje da poveća svoj udio prodaje u SAD pošto GM značajno smanjuje obim proizvodnje i isporuka u naporima da izađe iz krize i da izbjegne bankrot.
Grupa “Global insajt” predviđa da će prodaja novih vozila u SAD pasti 30 procenata, na 9,5 miliona komada u 2009, a u 2010. ponovo porasti na 11,3 miliona jedinica.