TOKIO, Tojota će snabdjevati dijelovima za autobuse sa pogonom na vodonik kinesku državnu kompaniju FAW “Hajer bas”.
Naime, japanska kompanija želi da promoviše korišćenje vozila sa gorivnim ćelijama na najvećem svjetskom tržištu automobila, objavila je agencija Nikei.
Planovi o novom partnerstvu objavljeni su u petak, nakon što je prethodno slična veza ostvarena sa pekinškom Automotiv grupom u aprilu.
Tojotine gorivne ćelije i prateći dijelovi prodavaće se zajedno sa sistemima za gorivne ćelije njenog partnera iz Šangaja, Rifajer tehnolodžiza.
“Hajer bas”, jedan od najvećih proizvođača autobusa u Kini, planira da proizvede 20 autobusa sa gorivnim ćelijama ove godine, namjenjenih prevozu u Čanšuu, gradu u pokrajini Đangsu, gdje se nalazi sjedište tog proizvođača.
Taj najnoviji ugovor proširuje Tojotinu kooperaciju sa FAW-om, čime to postaje zajednički poduhvat.
Tojota je iznjedrila prvo masovno proizvođeno vozilo sa gorivnim ćelijama na svijetu, “mirai”, 2014. godine.
Iako je japanski proizvođač ubrzao razvoj svoje proizvodnje električnih vozila, i dalje smatra da će naredna generacija automobila koristiti gorivne ćelije. B92