TOKIO, Japanski proizvođač automobila Tojota je u prvih devet mjeseci ove godine ostao najprodavaniji brend automobila na svijetu u odnosu na rivalski Folksvagen i Dženeral motors (GM), zahvaljujući rekordnoj prodaji od 7,615 miliona vozila, za tri odsto većoj u odnosu na isti period prošle godine.
Početkom ovog mjeseca, Folksvagen je saopštio da je u periodu januar-septembar prodao 7,40 miliona automobila, čime je “za dlaku” nadmašio GM koji je prodao 7,372 miliona automobila i kamiona širom svijeta, prenijela je agencija AP.
Samo u prvom polugođu, Tojota je prodala skoro 5,1 milion automobila, dok je u prošloj godini ostvarila prodaju od rekordnih 9,98 miliona automobile, prenose agencije.
Za ovu godinu, Tojota prognozira prodaju od 10,2 miliona vozila, što bi bio rekord u automobilskoj industriji. Poslovanje japanskog proizvođača automobila, koji proizvodi sedan “kamri”, hibrid “prijus” i luksuzne modele “leksus”, još uvijek je dobro uprkos poteškoćama na domaćem japanskom tržištu, gdje je podizanje stope poreza na dodatu vrijednost (PDV) podrilo ukupnu potrošnju, a naročito kupovinu automobila.
GM je preko sedam decenija bio najprodavaniji automobilski brend na svijetu, ali mu je 2008. godine tu titulu preotela Tojota. U 2011, GM se ponovo vratio na lidersku pociziju kada je Tojotina proizvodnja bila pogođena zemljotresom i cunamijem u sjeveroistočnom dijelu Japana.
Povratak Tojote dogodio se 2012. godine i ostao je na snazi i prošle godine.