TOKIO, Kompanija “Tojota” demantovala je da je primila novac japanske vlade za razvoj hibridnog autmobila “prijus” sa benzinskim i električnim motorom, čija prodaja u svijetu sve više raste.
Najveći japanski proizođač automobila odbacio je izvještaj časopisa “Biznis vik”, koji je 24. marta, pozivajući se na predsjednika “Krajslera” i bivšeg člana odbora direktora “Tojote” Džma Presa, ustvrdio da je japanska vlada “platila kompletan razvoj baterija i hibridnog sistema koji se ugrađuje u automobil ‘tojota prijus'”.
Pres je radio u “Tojoti” 37 godina, uključujući i godine istraživanja za “prijus”, koji se nalazi u prodaje skoro 10 godina. Prošlog septembra je napustio “Tojotu” i prešao u “Krajsler”
“Tojota” je saopštila da je njegova tvrdnja “apsolutno netačna”.
“Mogu da tvrdim 100 odsto da ‘Tojota’ apsolutno nije primala nikakvu podršku – ni novac, ni pomoć – od japanske vlade za razvoj ‘prijusa'”, izjavio je portparol “Tojote” Pol Nolasko, prenjele su agencije.
“Prijus” je postao svjetski hit zbog tehnologije koja podstiče efikasniju potršnju goriva, zahvaljujući korišćenju dva motora, na benzinski i električni pogon. “Prijus” pored toga ispunjava sve ekološke standarde, zbog čega je naišao na veliku popularnost među kupcima.
Japanske kompanije bije glas da održavaju veoma bliske odnose sa vladom i da pojedini projekti u privatnom sektoru uživaju podršku državne kase, posebno kada je u pitanju razvoj čistih tehnologija. Ali, do sada nije bilo pouzdanih izvještaja koji bi potvrdili sumnju da je “Tojotin” projekat hibrida pomagan državnim novcem.