PEKING – Kineska kompanija ByteDance, koja je vlasnik društvene mreže TikTok, prošle godine je povećala svoje prihode od pomenute aplikacije čak 60 odsto, prema izvještaju koji je podijelio Bloomberg.
U skladu sa tim, zarada je porasla na 40 milijardi dolara, u odnosu na 25 milijardi iz 2022. godine.
TikTok kreatorima sadržaja nudi mogućnost zarade kroz programe TikTok Creativity i TikTok Rewards, kao i poklone koje dobijaju od gledalaca tokom prenosa uživo, a TikTok dobija dio prihoda ostvarenih tom metodom.
Uticaj na ovu zaradu ima i TikTok Shop koji je TikTok pokrenuo u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) i zemljama jugoistočne Azije. TikTok Shop omogućava prodavačima da vode svoje e-trgovine putem platforme društvenih medija. TikTok dobija proviziju od prodaje koja se tu ostvari.
Sjedinjene Države i TikTok nisu „u dobrim odnosima“ poslednjih nekoliko meseci te se ova platforma suočava sa američkim zabranama. U isto vrijeme, američki investitori „bacili su oko“ da preuzmu društvenu mrežu, sa željom da joj obore cijenu zbog sankcija sa kojima se suočava u SAD. Biznis.rs