STOKHOLM, Švedska modna kompanija H&M počela je sa testiranjem usluge iznajmljivanja odjeće.
Kako javlja njujorška agencija “Bloomberg”, potrošači mogu u obnovljenoj glavnoj prodavnici H&M-a na trgu Sergels Torg u centru Stokholma od prošlog petka da iznajme odjeću na nedjelju dana za 350 švedskih kruna (37 američkih dolara).
Iz švedske kompanije, koja prati primjer konkurenata kao što su “Banana Republic” i “Urban Outfitters” koji su ranije ove godine pokrenuli slične usluge kako bi ušli na tržište koje je 2018. dostiglo milijardu dolara, najavljuju širenje ovog koncepta i na druga tržišta na kojima H&M posluje.
U testnoj fazi, H&M je iznajmljivanje ograničio na kolekciju od 50 odjevnih predmeta, ali ne mogu svi kupci da pozajme odjeću jer se ponuda odnosi samo na članove lojaliti programa kompanije.
H&M će procijeniti rezultate ovog probnog koncepta poslovanja za tri mjeseca, prije bilo kakvog daljeg širenja te prakse.
“Snažno vjerujemo u uspjeh iznajmljivanja, ali ipak želimo da ispitamo reakcije potrošača i da naučimo što više kako bismo uveli poboljšanja i potrebne promjene”, izjavio je Danijel Kläson, šef razvoja poslovanja u H&M-u.
Industrija odjeće je pod sve većim nadzorom, jer je odgovorna za čak 10 odsto globalne emisije gasova s efektom staklene bašte i jer troši više energije nego vazduhoplovstvo i brodarstvo zajedno, prema podacima Ujedinjenih nacija. Tanjug