Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

    25. Decembra 2025. — 20:55

    Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

    25. Decembra 2025. — 15:51

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18

    Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

    25. Decembra 2025. — 11:55
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Tesla motors jedina auto kompanija koja profitira u krizi

Tesla motors jedina auto kompanija koja profitira u krizi

Dejan TovilovićDejan Tovilović28. Jula 2020. — 07:37Nema komentara4 minute čitanja
Tesla motors
FOTO: Agencije

NJUJORK – Korona je mnoge natjerala da se više voze automobilom, ali ekonomska kriza koja prati pandemiju koči prodaju novih vozila. Američki koncern Tesla je za sada jedini profiter, ali će konkurencija postati žestoka, piše Dojče vele (DW).

Tesla motors

“Trenutno ide relativno loše klasičnim proizvođačima automobila, dakle onima koji insistiraju na motorima sa sagorijevanjem“, sažima Frank Švope, analitičar automobilskog sektora u banci NordLB.

Što su duže neki proizvođači čekali, sada ih čekaju veće investicije u alternativne pogone i u autonomnu vožnju. Zato je u automobilskim koncernima raspoloženje tmurno – osim u jednom: američkom proizvođaču električnih automobila Tesli.

I njegova prodaja je nešto manja nego što su u fabrici očekivali, ali je bilans bolji od očekivanog.

“To dolazi jednostavno jer je pogon Tesle u Šangaju mogao da poveća proizvodnju i tako pomogne čitavoj kompaniji. Zato je Tesla po četvrti put zaredom zabilježio dobit u jednom kvartalu”, kaže Švope.

Riječi njemačkog analitičara još zvuče blago s obzirom n a istorijski uspjeh Tesle – prvi put u svom postojanju, u punih 17 godina, firma je prošla čitavu godinu, a da ni u jednom kvartalu nije skliznula u minus. Dobit nije astronomska – 104 miliona dolara u aprilu, maju i junu ove godine – ali je iznenađenje za firmu Ilona Maska. Još prošle godine u tom razdoblju je Tesla bio u minusu, a zbog pandemije se činilo da će i ove godine ponovo u minus.

Uspjeh bi mogao da ima unosne posljedice. Jer, četiri pozitivna kvartala zaredom su uslov da firma uđe u indeks Standard & Poor’s 500, gdje su američke najvrjednije kompanije. Za takve dionice se vežu i razni investicioni fondovi, recimo penzionih osiguranja, što onda garantuje i rast vrijednosti, piše DW.

Ilon Mask već ima još veće planove, izgradnju fabrike kod Ostina u Teksasu, kao i nadomak Berlina. U najskorije vrijeme bi Tesla trebalo da pravi 500.000 vozila godišnje – trenutno ih proizvodi 367.500.

Doduše, i dalje je teško uporiđivati brojke Tesle i recimo njemačkog Dajmlera, koji je u drugom kvaratlu izgubio blizu dvije milijarde eura. Tesla je, po broju prodatih vozila, i dalje patuljak automobilske industrije. Tek petnaesti na listi najvećih proizvođača – njihov godišnji broj vozila Tojota, kao najveći proizvođač svijeta, proda za dvije sedmice. Ta razlika se ne odražava na berzi, gdje Tesla vredi daleko više od svih ostalih – ali to ima veze i sa berzanskim opkladama.

Tesla diktira trendove i, osim toga, manje trpi zbog pandemije. Tokom korone su najveći koncerni morali da prekidaju proizvodnju, a automobilski saloni su bili zatvoreni pa se jedva šta prodavalo. Taj problem Tesla nema jer trguje preko interneta.

To nipošto ne znači da je individualna mobilnost stvar prošlosti, naprotiv: baš tokom pandemije je uputno izbjegavati vozove i avione, pa su se mnogi vratili automobilu čak i za daleka putovanja na odmor.

Njemački stručnjak za automobilski sektor Frank Švope je siguran da će se i zbog ove krize ubrzo dogoditi velike promjene u sektoru automobilizma.

Uvjeren je da će doći, ako ne do fuzija, sigurno do mnogo bliže saradnje proizvođača “jednostavno da bi smanjili troškove”. Jer, ogroman je trošak stvaranje “automobila budućnosti”, vjerovatno sa električnim pogonom, možda i s vodonikovim ćelijama i dovoljno “pametan” da sam vozi, piše DW.

Nagađanja idu sve do moguće saradnje njemačkih vječitih rivala Mercedesa i BMW-a, ili dva ubjedljivo najveća svjetska koncerna Folksvagena i Tojote.

VW je već dogovorio saradnju sa drugim ljutim konkurentom: Ford će razvijati platformu za Folksvagenov pik-ap, a iz Volfsburga šalju Fordu platformu za električni automobil.

I gdje je tu Tesla? Njegove ambicije da proizvodi 500.000 vozila godišnje su svakako realne, ali se tržište mijenja i već odavno Tesla ima žestoku konkurenciju iz Kine, a uslijediće i evropska.

Bankar.me

tesla motors virus korona
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakProinter preuzima Sector ADS
Sljedeći članak Bh. zalihe zlata ojačale za 64 miliona KM

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

UPIS RS: Populizam u Zakonu o igrama na sreću direktno šteti budžetu i zaštiti maloljetnika

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Usvojeno poskupljenje vode u Banjaluci: Ovo su nove cijene

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

25. Decembra 2025. — 20:5532 minute čitanja

Milorad Dodik zatražio je od vršioca dužnosti predsjednika Republike Srpske Ane Trišić Babić da ne potpisuje ukaz o proglašenju Zakona

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

25. Decembra 2025. — 15:51

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:18

Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

25. Decembra 2025. — 11:55

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.