SARAJEVO, Planom izgradnje predviđeno je da tokom 2017. godine imamo šest velikih gradilišta na koridoru 5-C, a ukupna investicija premašiće dvije milijarde KM i to bi trebao biti najambiciozniji investicioni poduhvat na koridoru 5-C dosad, izjavio je za Fenu direktor JP “Autoceste Federacije BiH” Adnan Terzić.
Po njegovim riječima, plan je da 2021. godine bude završeno 145 kilometara autoputa i 24,5 km bryog puta, te da počne izgradnja i 36 kilometara autoputa.
Terzić je dodao da na ljeto počinje prva faza gradnje brzog puta Lašva-Nević Polje-Travnik. Radi se o dionici dugoj gotovo 24 kilometra, a investicija se procjenjuje na oko 183 miliona evra.
„EBRD i EIB nas uslovljavaju povećanjem akciza. Međutim, moramo pokušati pronaći nove načine finansiranja kroz oblike javno-privatnog partnerstva, koncesije ili nešto treće. Novac koji dobijamo od EBRD-a i EIB-a je najjeftiniji novac, sve ostalo je skuplje, ali BiH ima takav bonitet da možemo povući još 400 miliona evra od te dvije finansijske institucije i onda čekati do 2024. da se dio kredita vrati kako bismo opet mogli krenuti u novi ciklus izgradnje. Ili ćemo čekati 2024. ili ćemo tražiti nove načine finansiranja“, naveo je Terzić.
Naglasio je da postoji ogroman potencijal depozita u državi koje firme i građani imaju u bankama, te da je procjena da je to gotovo 10 milijardi KM.
„Potrebno je ohrabriti ulaganje. Vlada FBiH treba ozbiljno razmisliti da u vlasništvo „Autocesta“ uvuče ozbiljnu finansijsku instituciju. Između 25 i 30 posto za FBiH to ne znači ništa kad je riječ o upravljanju „Autocestama“. Dobili bismo novac za njihov ulazak, a kada imate ozbiljnu finansijsku instituciju u javnom preduzeću, koja vodi brigu da sve ide prema ekonomskim i korporativnim zakonima, to bi bio okidač da građani i firme koji imaju velika sredstva u bankama razmisle i investiraju u izgradnju autoputa. Mi smo nedavno dogovorili potpisivanje novih 150 miliona evra s EIB-om, ali je pitanje kada će to biti realizirano. Jer kada mi potpišemo to mora proći sve moguće ratifikacije, od federalnog do državnog nivoa“, dodao je Terzić napominjući da politika direktno utječe na brzinu i efikasnost njihovog rada.
JP Autoceste FBiH nedavno su poništile tender za izvođenje radova na izgradnji autoceste na poddionici Počitelj – Zvirovići.
„To je bila i preporuka EIB-a koji ostaje finansijer za ovu dionicu. Raspisaćemo novi tender po skraćenoj proceduri da bi se u što skorijem vremenu potpisao ugovor o izgradnji i započeli radovi. Najkasnije 1. augusta treba da imamo potpisan ugovor s izvođačem radova za dionicu autoputa Zvirović-Počitelj“, istakao je. Fena