BERN, Teroristički napadi u Evropi imali su veliki uticaj na poslovanje švicarske grupe za luksuznu robu Richemont, poznate po Cartier satovima i Van Cleef & Arpels nakitu.
Iako je dobit grupe porasla u fiskalnoj godini 2015/16 za 67 odsto na 2,23 milijarde evra zahvaljujući posebnim stavkama, drugi po veličini proizvođač luksuzne robe (iza francuske LVMH grupe) bilježi gubitke u prodaji.
Prihodi od prodaje pali su za jedan odsto na 11,1 milijardi evra. U aprilu, prodaja je pala za 15 odsto.
Predsjednik uprave Richard Lepeu priznao je da se situacija značajno pogoršala od novembra prošle godine.
“Teški uslovi su posebno za satove. Situacija se zaista pogoršala od novembra prošle godine”, kazao je Lepeu.
Inače, Evropa je drugo najveće tržište za Richemont sa udjelom od 31 odsto iza azijsko-pacifičke regije sa 36 odsto.