DOBOJ, Uprava Željeznica Republike Srpske saopštila je da je, i pored nelegalne obustave rada mašinovođa u trajanju od 55 dana, do sada realizovano 94 odsto planiranog prevoza robe za ovu godinu.
“Prevezene su velike količine robe zahvaljujući izuzetnoj efikasnosti i organizaciji izvršnog osoblja kojim ŽRS raspolažu”, navodi se u saopštenju i precizira da je izvoz željezne rude iz Omarske prema sjeveru RS do graničnog prelaza veći za osam odsto u odnosu na plan za 2011, te da je do sada iz Omarske za Zenicu prevezeno 91 odsto od godišnjeg plana.
IZ Uprave ŽRS ističu da će biti ispoštovan i ovogodišnji ugovor sa najznačajnijim komitentom “Arcelor Mitalom” iz Prijedora.
“Ugovorom je predviđen prevoz 1.600.000 tona željezne rude na godišnjem nivou, a do sada su prevezene ukupno 1.507.852 tone, pa je jasno da će, zahvaljujući izuzetnoj efikasnosti onih koji rade na ŽRS, biti ispoštovan ovogodišnji ugovor”, navodi se u saopštenju.
IZ ŽRS podsjećaju da se međunarodni putnički saobraćaj vrši angažovanjem autobusa na teret Željeznica, kao i da se očekuju preporuke Radne grupe koju je imenovala Vlada RS u vezi sa uspostavljanjem punog obima željezničkog saobraćaja predviđenog Redom vožnje za 2011. godinu.
Željeznice RS su tokom vikenda prevezle 22 voza tovarena željeznom rudom iz Omarske u pravcu Doboja, od kojih je 10 vozova otpremljeno za Zenicu. Iz Doboja je prevezeno osam vozova u pravcu Omarske, dok su preko graničnog prelaza Dobrljin predata dva voza tovarena željeznom rudom za Poljsku.
Teretni saobraćaj i dalje normalno funkcioniše u pravcu stanica Zvornik Novi i Brčko, kao i preko tih graničnih prelaza, tako da i privredni subjekti na tom području nesmetano funkcionišu – navodi se u saopštenju.
IZ Uprave ŽRS navode da današnji plan prevoza predviđa isključivo prevoz željezne rude iz Omarske u cilju ispunjenja ugovorenih obaveza, te da dalja normalizacija saobraćaja zavisi od dinamike javljanja lokomotivskog osoblja.
Mašinovođe ŽRS u jutrošnjem saopštenju su navele da Uprava ŽRS angažuje bivše mašinovođe “koji ne ispunjavaju minimalne zdravstvene uslove i praktično su iz bolnice otišli da voze vozove, čime je ugrožena imovina Željeznica RS, ali i životi ostalih učesnika u saobraćaju”.
Oni su pozvali Republičku inspekciju za željeznički saobraćaj da “hitno reaguje u cilju zaštite imovine i života građana čiji životi su ovim nerazumnim potezima Uprave ŽRS direktno ugroženi”.
Mašinovođe, koje su od 10. oktobra zaustavile vozove, traže isplatu razlike u zaostatku dodatka na platu, koji se u stručnoj terminologiji naziva kilometar, kao i dalju isplatu kilometra po ranije utvrđenoj cijeni od 2,4 KM.