ZAGREB – Hrvatski telekom, A1 Hrvatska i Telemach Hrvatska, telekom operateri koji posluju u Hrvatskoj, odlučili su od 1. jula povećati cijene nekih svojih usluga, a uglavnom je riječ o mobilnim uslugama.
Povećanje cijena telekom usluga, s obzirom na inflatornu atmosferu i pritiske koji su obuzeli tržište, bilo je tek pitanje vremena.
Već neko vrijeme, na raznim konferencijama i panelima na kojima su telekomi predstavljali dostignuća moderne tehnologije, poput nove generacije mobilnih mreža 5G ili pak metaverzuma koji će tek uslijediti, čelni ljudi telekom-operatera žalili su se na inflatorne pritiske koji ih pogađaju, posebno na rastuću cijenu električne energije.
Zato ne čudi da su svi, barem u nekom segmentu svojih usluga, odlučili podići cijene.
Ono što telekomi mogu činiti pa to i koriste jest da prepakiraju svoju ponudu u nove proizvode ili ponude dodatnu uslugu ili pak naplate neku koju su do sada nudili besplatno.
S obzirom da konkurencija postoji, tržište jest regulisano, a zaštita potrošača uz male napore nakraju profunkcioniše, nisu u poziciji da se igraju s korisnicima i njihovim povjerenjem pa u slučaju poskupljenja tarife ili kada uvede nove naknade, uglavnom nude “dodatak” u obliku nove usluge ili povećanog prometa podataka, dok korisnicima uvijek ostavljaju mogućnost prekida odnosa.
Tako su sada svi operetori prijavili povećanje cijena neke svoje usluge tržišnom regulatoru HAKOM-u. Valja naglasiti da HAKOM nema pravo uticati na maloprodajne cijene usluga u mobilnim mrežama.
“Svaki mobilni operetor cijene određuje zasebno, u skladu sa svojom poslovnom politikom, a visina cijena stvar je poslovne odluke svakog od njih. Poskupljenje je moguće jer je to poslovna odluka operetora i/ili zbog uvođenja dodatnog prometa unutar tarife ili uvođenja/izmjene usluge”, pojašnjavaju iz HAKOM-a.
Korisnicima preostaje da pomno prouče cijene i ono što se sada za njih dobija. Večernji list