BEOGRAD – Telekom Srbija je u 2021. ostvario profit veći od 100 miliona evra, što je duplo više nego prethodne godine, kaže generalni direktor Vladimir Lučić i najavljuje da će Telekom u prva tri mjeseca 2022. iz svog Fonda početi da finansira i prve startape sa najboljim inovativnim idejama.
Telekom će ove godine krenuti, nakon dodjele frekvencije, da uvodi i 5G mrežu, a planira i širenje na tržišta Švajcarske i Njemačke, zatim još veća ulaganja u produkciju i internacionalizaciju domaćih filmova i serija, kao i zauzimanje liderske pozicije u regionu po sportskom sadržaju, rekao je Lučić za Tanjug.
“Prihod nam značajno raste, baziran na povećanju prihoda interneta, televizije i mobilne telefonije. Mi smo zvanično od polovine 2021. postali broj jedan operator u sve četiri usluge, televiziji, internetu i u mobilnoj i fiksnoj telefoniji“, naveo je Lučić i dodao da je to rezultat svih investicija i transformacije u prethodne tri godine.
Kako kaže, transformacija kompanije je omogućila rast prihoda i stabilan profit.
Telekom će 2026. godine, na kraju petogodišnjeg ciklusa, imati profit veći od 400 miliona evra, naveo je Lučić i istakao da to znači i mnogo jači Telekom Srbija koji će postati jedan od glavnih stubova razvoja društva.
Ističe da je Telekom tokom 2021. potpisao tri veoma važna ugovora koji će značajno povećati vrijednost kompanije.
To su ugovor sa Vodafonom koji će omogućiti uvođenje savremenih digitalnih servisa i optmizaciju nabavki, zatim sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj za uvođenje 5G mreže u Srbiji, kao i ugovor sa Premijer ligom kojim će Telekom kompletirati ponudu sportskog sadržaja i zauzeti prvo mjesto u regionu, pošto će od avgusta 2022. imati prenose svih fudalskih utakmica na jednom mjestu.
Kada je riječ o našoj dijaspori, Lučić podsjeća da je Telekom prisutan u BiH i Crnoj Gori i da je u novembru 2021. otvorio i Mtel u Sjevernoj Makedoniji i to prvo puštanjem satelitske televizije.
Najavio je da će Telekom Srbija ponuditi i uslugu mobilne telefonije od aprila ili maja na teritoriji cijele Severne Makedonije.
“Očekujemo da budemo važan igrač na telekomunikacionom tržištu pošto pokrivamo najveći broj zemalja na Zapadnom Balkanu. U Švajcarskoj krećemo u prvoj polovini 2022, a u Nemačkoj od septembra 2022. godine“, rekao je Lučić.
Dodaje da će Telekom u Njemačkoj koristiti mreže Vodafona, tako da će u startu imati pokrivenost čitave te zemlje.
Lučić je naglasio da u Austriji imaju više od 100.000 televizijskih i mobilnih korisnika i 10 poslovnica.
Kada je riječ o Preduzetničkom fondu, sa ukupno 25 miliona evra za narednih pet godina, Lučić kaže da je Telekomu već pristiglo dosta prijava i da će međunarodni tim stručnjaka odabrati najbolje inovativne ideje i uložiti u njihov razvoj i promociju u početnoj fazi.
Telekom je ranije najavio da će Fond u početnoj fazi finansirati startape sa 50.000 do 100.000 evra.
“Želja nam je da od tih ljudi napravimo nove heroje i da pokažemo da sa kreativnim preduzetništvom ljudi mogu da se obogate i promovišemo taj vid preduzeništva. Povezali smo se sa izraleskim fondom koji će biti važan u drugoj fazi razvoja startapa. U prvoj fazi pronalazimo te ideje, kada je najjeftinije za ulaganje u njih, ali i najrizičnije, i zato ih treba pažljivo odabrati“, kaže Lučić.
Objašnjava da se u početnoj fazi prave analize troškova, provjerava da li je ideja jedinstvena u svetu i slično, dok se u drugoj fazi ti startapi nude većim međunarodnim fondovima koji u njih onda ulažu od pet do više od 20 miliona evra, a da se tek na kraju kada naprave “bum” na svjetskom tržištu prodaju najvećim fondovima.
Govoreći o ulaganjima u produkciju, Lučić je kazao Tanjugu da je Telekom ušao u taj segment prije tri godine, prije svega, u produkciju filmova, serija i dokumentarnog programa.
“Cilj nam je jasan i skladu sa novim trendovima, kao što je pojava Netfliksa, Dizni plusa, HBO maksa, pošto za desetak godina korisnici preko interneta neće plaćati kablovskom operateru skup kanala nego će birati svoju kombinaciju kanala, želimo tada da budemo ”jedna ikonica” koju će korisnik preko interneta želeti da gleda. I zato nam je potrebna sopstvena produkcija. Pomerili smo standarde od kada je Telekom ušao u produkciju“, rekao je Lučić.
Nepomenuo je da je Telekom uveo Superstar kanal kao srpsku verziju HBO, kao kombinaciju kvalitetnih filmova i serija, koje se ne prekidaju reklama, već puštaju samo između njih.
Čelnik Telekoma ističe da će se potruditi da internacinalizuju domaće filmove i serije i da srpska produkcija bude poznata kao i na primjer švedska produkcija, koja se može gledati na svjetskim platformama.
Kaže da je za takvu vrstu prodaje domaće produkcije potreban sistemski pristup i stvaranja kontakata u više od 100 zemalja sa različitim kanalima, kao i da je ranije problem bio u tom što se kod nas nije mnogo snimalo, pa se pojedinačno nikome nije isplatilo da ulaže u internacionalnu prodaju.
“Već sada ulažemo u stvaranje dobre prodajne mreže tako da sam siguran da će srpske serije biti preponzate kao i latino američke ili švedske i da ćemo ih prodavati serije po čitavom svetu“, naglasio je on.
Po pitanju saradnje sa Vodafonom, kaže da će Telekom optimizovati troškove i imati bolje investicije i održavanje, pošto je Vodafon najveći operater u svijetu i da prave efekte od te saradnje očekuje ove godine, ali i značajnije smanjenje telekomunikacione i IT opreme i mobilniih telefona.
“To će doprineti i da brže implementiramo i neke segmente kao što je 5G. Imaćemo povojnije cene i finansiranje od EBRD“, navodi Lučić i podseća da je Vodafon i najbrže rastuća 5G mreža u svetu.
Poručio je da će naši građani zahvaljujući toj saradnji imati savremenog operatera, kao što imaju korisnici u najrazvijenijm zemljama svijeta.
“Širimo optičku mrežu i već sada ima više od milion priključaka za domaćinstava koja mogu da koriste optički internet ako to žele, a ove godine ćemo to i dodatno proširiti“, naglasio je Lučić. Tanjug
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
To je veliki uspjeh imajući u vidu jaku konkurenciju.