BANJALUKA, Pomoćnik ministra za trgovinu Republike Srpske Dušanka Tegeltija izjavila je da resorno ministarstvo kroz svoje aktivnosti uvijek nastoji ukazati na značaj promocije i kupovine domaćih proizvoda.
Otvarajući radionicu o temi “Marketing proizvoda plasiranih na domaćem tržištu” u Banjaluci, Tegeltija je istakla i da zakonska rješenja ministarstva u oblasti trgovine i zaštite potrošača prate evropske pravne norme i da je zbog toga bitna razmjena iskustava sa stručnjacima iz Evropske unije.
Na jučerašnjem skupu zaključeno je da je potrebno poštovati pravila Evropske unije, ali i iznaći određene načine za promociju domaćih proizvoda, tako da domaći proizvod bude prepoznatljiv po kvalitetu i određenim specifičnostima, saopšteno je iz resornog ministarstva.
Učesnici na radionici imali su priliku da se upoznaju o praksi zemalja Evropske unije u oblasti promocije proizvoda, oglašavanja, zaštite potrošača i nelojalne konkurencije među trgovcima, a bilo je riječi i o aktivnostima institucija u promociji domaćih proizvoda.
Stručnjaci iz Poljske i Letonije tokom svog izlaganja posebnu pažnju su posvetili ulozi obmanjujućeg i upoređujućeg oglašavanja trgovaca i efektima koje imaju na zaštitu potrošača u Evropskoj uniji, kao i načinima zaštite potrošača u slučajevima nelojalne konkurencije među trgovcima na domaćem tržištu.
Radionicu je juče u Administrativnom centru Vlade Srpske organizovalo Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske, u saradnji sa Instrumentom Evropske komisije za tehničku pomoć i razmjenu informacija – TAIEKS.
Radionici su prisustvovali predstavnici Ministarstva za ekonomske odnose i regionalnu saradnju, Ministarstva za industriju, energetiku i rudarstvo, Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Srpske, Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH, Federalnog ministarstva trgovine, Odjeljenja za privredu Brčko distrikta, kao i predstavnici Privredne komore Srpske, Inspektorata Srpske i drugih institucija Republike Srpske. Srna