BON, Svjetska kriza natjerala je aviokompanije da još jednom razmisle o smještaju putnika u avionima i ponude „nešto između” spartanske ekonomske klase i komfora biznis klase. Tako je rođen „premijum ekonomi”.
U kriznim vremenima, veliki broj kompanija je, u okviru mjera štednje, prvo zabranio zaposlenima da lete u udobnim sjedištima biznis klase. S obzirom da su gosti u toj klasi pretežno putnici koji ne plaćaju paprenu cijenu karte iz vlastitog džepa, avio kompanije su mjesecima gledale kako se njihove uobičajene mušterije guraju sa „običnim” putnicima u repu aviona, dok su skupa i ekskluzivna mjesta u biznis klasi ostajala prazna.
Pojedine aviokompanije su se odlučile na kompromis: uvele su novu klasu sa nešto malo više prostora za putnike – naravno, uz veću cijenu karte, ali ipak ne toliko visoku da bi poslovni ljudi doživjeli oluju kod obračuna troškova putovanja.
Ciljna grupa su im putnici koji ne mogu da se odreknu barem malo dodatne udobnosti, ali i „obični” putnici kada lete na dugim interkontinentalnim letovima, prenio je njemački državni radio „Dojče vlele”.
Zato i ne čudi da je jedna od prvih kompanija s premijum klasom bila upravo Er Njuziland, koja je svojim putnicima na dugim letovima preko Pacifika, od SAD do Novog Zelanda ponudila „Pacifik premijum ekonomi” klasu.
Tu su krajnje ljeva i krajnje desna sjedišta u srednjem nizu malčice okrenuta prema prolazu da se putnicima obezbjedi barem malo više privatnosti. Ponuđeno je i više prostora za noge – u svakom slučaju, više nego što ga imaju putnici „obične” ekonomske klase.
Doduše, karta u tom razredu košta dvostruko više nego „obična”, ali to je daleko manje od cijene karte u biznis klasi.
Tanjug