BEOGRAD, Od početka godine do juna Srbiju je posjetilo ukupno 983.628 domaćih i stranih turista, što je rast od osam odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Predstavnica Turističke organizacije Srbije (TOS) Ljiljana Čerovć je istakla da je svakog mjeseca u Srbiji zabilježen rast turističkog prometa, kako broja noćenja tako i dolazaka, dodajući da će podaci pokazati da je uzlazni trend nastavljen još intenzivnije u toku letnje sezone.
Ona je istakla da je primjetno povećanje domaćih gostiju, koji su u prvih šest mjeseci ove godine ostvarili 2.452.089 noćenja na različtim destinacijama u zemlji, što je 10 odsto više u odnosu na isti period lani.
Prema njenim riječima, broj stranaca koji dolaze u Srbiju godinama raste, od januara do juna ove godine bilo ih je ukupno 338.174, što je za prvih šest mjeseci 16 odsto rasta u dolascima, odnosno 18 odsto povećanja broja noćenja, dodajući da je među strancima Beograd najpopularnija destinacija.
“Više od pola stranaca dolazi u Beograd, mahom mladih ljudi. Strani turisti dolaze i u planinske centre, kao što su Kopaonik i Zlatibor i banje koje se već godinama prilagođavaju uslovima i tražnji turista, odnosno imaju dodatne sadržaje”, rekla je Čerović.
Ona je podsjetila da srpske banje ove godine bilježe rekordan broj poseta. Vrnjačku Banju, najpoznatiju banju Srbije, u julu je posjetilo više od 30.000 gostiju sa 100.000 ostvarenih noćenja.
Čerović je istakla da su lokalne turističke organizacije i TOS uložili velike napore pred sezonu u promociju svojih destinacija.
“Kampanju na inostranom tržištu jako dugo vodimo i mislimo da je povećan broj stranih turista Srbiji rezultat tih aktivnosti”, rekla je Čerović i napomenula da najviše turista dolazi iz bivših jugoslovenskih republika, zatim iz Nemačke, Rusije, Italije, Austrije i iz Bugarske.
Povodom aktuelne kampanje TOS-a koja promoviše turističke destinacije u Srbiji “Srbija. Moja zemlja. Moje putovanje”, Čerović je kazala da je ovo druga godina kako TOS organizuje promotivnu kampanju na domaćem tržištu.
“Kao što strane zemlje sprovode kampanje na našem tržištu, bilo je potrebno i da mi na domaćem tržištu počnemo sa kampanjom”, ukazala je ona, dodajući da su promotivne aktivnosti obavljane i u drugim zemljama, odakle je pristiglo dosta turista.Tanjug