BANJALUKA , Na autoputu Banjaluka – Gradiška od početka rada naplatne stanice Jakupovci u prosjeku je za 30 odsto smanjen dnevni protok saobraćaja.
To su potvrdili iz preduzeća “Autoputevi RS”, iz kojeg kažu da je ovo smanjenje u granicama očekivanog.
“Od 16. marta i zvaničnog puštanja u rad otvorenog sistema naplate putarine na dionici autoputa E661 Gradiška – Banjaluka tom saobraćajnicom dnevno, u prosjeku, prođe između 3.000 i 3.500 vozila”, naveli su iz “Autoputeva RS”.
Kako ističu iz ovog preduzeća, gledano po kategorijama koje autoput koriste, najbrojnija su vozila iz prve kategorije, odnosno putnički automobili, koji učestvuju sa 90 odsto u ukupnom broju.
Stručnjaci naglašavaju da, kad vozite po autoputu, možete da uštedite znatnu količinu goriva ukoliko ujednačite brzinu na 90 kilometara na sat.
“Istraživanja su pokazala da pri toj brzini trošite preko 20 odsto goriva manje nego pri brzini od 120 kilometara na sat, ili ako je vožnja ispunjena naglim usporavanjem ili ubrzanjem“, naglašava Milenko Jaćimović, inženjer saobraćaja.
Jaćimović, koji je i predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja Banjaluka, naglašava da je na autoputu najniži stepen ugroženosti, a vožnja je bezbjednija, brža i udobnija.
“Kretanje vozilima starom trasom kroz prigradske sredine Trn, Klašnice, te kroz Laktaše pa do Gradiške dovodi do isuviše malog rastojanja od vozila i nepotrebnog usporavanja i ubrzanja, čime se potrošnja goriva povećava do šest odsto. Potrošnja goriva u momentu kretanja vozila s mjesta znatno je veća nego kada se vozilo kreće ujednačenom brzinom”, pojašnjava Jaćimović.
Dakle, stručnjaci savjetuju da se koristi autoput, a isto, zasigurno, preporučuju i stanovnici Laktaša, koji su proteklih dana bili svjedoci velikih gužvi u njihovom gradu, baš zato što su neki vozači izbjegavali naplatu putarine.
“Preko dana, od sedam do 10 časova, ulica se ne može preći ni pješke, a o vozilima da ne govorimo. Uzrok je, naravno, to što je počela naplata putarine“, naveo je jedan vozač iz Laktaša.
Inače, Dušan Topić, direktor “Autoputeva RS”, rekao je ranije da su očekivanja da trenutnim intenzitetom saobraćaja i uz važeći cjenovnik za godinu budu vraćena kompletna uložena sredstva u izgradnju naplatnih kućica, a da bi u naredne dvije godine bila finansijski pokrivena izgradnja preostalih kućica na ostalim pristupnim tačkama na autoputu.
Kada je riječ o cijenama, za automobile putarina košta dvije marke, a za automobile s prikolicom, kombije i manje kamione četiri marke. Za autobuse cijena je šest, a za teške kamione i one s prikolicama 10 maraka. Nezavisne novine
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Za tri godine će otplatiti naplatne rampe, što znači da će za samo 1500 godina otplatiti autoput.
Ako je investicija koštala 320 miliona maraka, onda se to podijeli sa 6000 km dnevnih prihoda, i 356 (dana u godini), i dobije se da će se investicija otplatiti za 149 godina. Mada je cifra i viša, ako se uzmu u obzir kamate. Znači, samo 149 godina, i put je naš jedan kroz jedan.