BERN, Poslije decenije neprekidnog rasta prodaje satova u Kini, čije tržište predstavlja pravi “eldorado” za tu švajcarsku industriju, prošle godine došlo je do izvjesnog pada aktivnosti, ali u švajcarskom Udruženju proizvođača satova vjeruju da će ekspanzija u Kini biti nastavljena.
Udruženje navodi da je u 2000. godini na kineskom tržištu prodato satova u vrijednosti od samo 45 miliona franaka, dok je u 2012. vrijednost prodaje dostigla 1,65 milijardi, tako da je Kina od tada treća izvozna destinacija za švajcarske satove, iza Honkonga i SAD, prenosi švajcarski list 24 sata.
Prošle godine izvoz satova u Kinu je pretrpjeo pad od 12,5 odsto, na 1,45 milijardi franaka, a što je posljedica antikorupcijskih mjera koje je donijela vlada u Pekingu, tako da su najviše bile pogođene prestižne marke Svoča kao što su “breguet” i “blancpain”.
Ipak, kako ističu u kompaniji Svoč, početak 2014. donio je stabilizaciju na kineskom tržištu i za najluksuznije marke.
Paralelno sa prodajom na kineskom tržištu, neprekidno raste i prodaja švajcarskih satova kineskim turistima u samoj Švajcarskoj, ali i širom Evrope, dodaje se u saopštenju ovog udruženja. Tanjug