BERN, Švajcarska industrija čokolade, koja broji 18 fabrika, prošle godine zabilježila je rast prihoda od 2,7 odsto, na 1,72 milijarde franaka, uprkos padu prodaje na domaćem tržištu.
I dok potrošnja švajcarske čokolade na globalnom nivou raste, obim prodaje u samoj Švajcarskoj lani je osjetno, kao i na glavnim izvoznim tržištima – Njemačkoj i Velikoj Britaniji.
Međutim, taj pad kompenzovan je rastom prodaje u ostalim regionima, navodi Asocijacija industrije čokolade Šokosuis (Chokosuiše), a prenosi švajcarski list 20 minit.
Ukupna prodaja ovog švajcarskog konditorskog proizvoda u 2014. iznosila je 183.738 tona, što je za blizu 4.900 tona više nego u prethodnoj godini. Udio stranog tržišta ponovo je povećan, i to na 62,8 odsto sa 61,2 odsto u 2013.
Prodaja na domaćem tržištu, prema podacima ovog udruženja, opala je u 2014. godini 1,4 odsto.
Uprkos padu prodaje na glavnim izvoznim tržištima, u Njemačkoj za 14 odsto u količini i 7,0 odsto vrijednosno, i u Velikoj Britaniji za 9,0 odsto količinski i 3,0 odsto vrijednosno, ukupna prodaja na stranom tržištu bila je u porastu. Iznosila je 115.474 tone (+5,3 odsto), uz prihode od 821 milion franaka (+3,7 odsto).
Najveći, i to dvocifreni, rast prodaje ostvaren je na azijskom i američkom tržištu, kao i u Kanadi, Filipinima, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Kini, Rusiji i Singapuru.
Pozitivni prodajni trendovi, što se tiče evropskog tržišta, registrovani su u više zemalja, naročito u Italiji i Belgiji, a poslije pada u 2013. i u Francuskoj i Austriji je porasla prodaja švajcarske čokolade.
Međutim, potrošnja čokolade po stanovniku u Švajcarskoj u prošloj godini je smanjena sa prosječnih 12 na 11,7 kilograma (za godinu dana). Istovremeno, udio uvoznih proizvoda ponovo je povećan, na 37,2 odsto u 2014, tako da je ta proporcija od 2000. godine skoro udvostručena, dodaju u Šokosuisu. Tanjug