BERN, Veliki proizvođač čokolade i kakaa, švajcarska kompanija Barry Callebaut, tvrdi da je izmislila čokoladu koja moće izdržati ekstremne vrućine, do 38 stepeni Celzija.
Vijest se proširila kao požar po industriji čokolade. Velika topivost čokolade najveća je prepreka globalnom širenju velikih proizvođača. Glavna tržišta za čokoladu, zapadne razvijene ekonomije Sjeverne Amerike i Evrope zasićena su, a širenje u jugoistočnu Aziju, Afriku i na Bliski Istok gdje je najveća mogućnost rasta, ograničava klima.
Na tim tržištima nema dovoljno klimatizovanih trgovina, slatkiši se tradicionalno prodaju na otvorenom i moraju biti otporni na velike vrućine, a čokolada je toliko topiva da je i transport rizičan i veoma spor.
Ako je kompanija Barry Callebaut zaista izumila čokoladu koja može izdržati 38 stepeni, 4 stepena više od postojećih varijanti, ekspanzija bi mogla početi. “Ovo bi moglo iz osnova promijeniti pravila igre”, izjavio je za Financial Times direktor kompanije Antoine de Saint-Affrique, “Uklonili bismo niz prepreka i povećali doseg”.
Američki proizvođač Hershey još je početkom 90tih američkim vojnicima u Zalivskom ratu slao “tropske čokolade” otporne na visoke temperature, ove godine zapadni su proizvođači poprilično pojačali istraživanja na tom području.
Najveći proizvođač hrane i pića na svijetu švajcarski Nestlé, tvrdi da već ima tehnologiju za proizvodnju čokolade otporne na visoke temperature i da će prve takve proizvode na tržište pustiti u roku od tri godine. Hershey tvrdi da je uspješno testirao novu generaciju takvih čokolada s poboljšanim okusom i da će ih pustiti na odabrana tržišta iduće godine.
Najveći proizvođač hrane i pića na svijetu švajcarski Nestlé, tvrdi da već ima tehnologiju za proizvodnju čokolade otporne na visoke temperature i da će prve takve proizvode na tržište pustiti u roku od tri godine. Hershey tvrdi da je uspješno testirao novu generaciju takvih čokolada s poboljšanim okusom i da će ih pustiti na odabrana tržišta iduće godine.
Barry Callebaut, koji svoje proizvode od čokolade prodaju isključivo prehrambenoj industriji i restoranima, nije otkrio tko su mu potencijalni klijenti za novi izum. Kažu da su čokoladu razvijali i testirali u izuzetno vrućem i vlažnom okolišu Singapura a dio istraživanja odrađen je u Belgiji. Nezavisne novine