ZAGREB, Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) Hrvatske stigla je žalba “Strabaga AG” na odluku “Hrvatskih cesta” za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim putevima.
Žalbeni razlozi nisu javno dostupni i postaće to tek kada Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odluči o žalbi, a podatke o čemu je riječ mogu imati samo ulagači žalbe, naručioci i odabrani ponuđači koji će se moći oglasiti o žalbenim navodima, poručili su za regionalnu televiziju “N1” iz “Strabaga”, koji je, podsjetimo, nedavno ‘srušio’ i tender za rekonstrukciju Remetinečkog rotora u Zagrebu.
Podsjetimo, kineski konzorcijum “China Road and Bridge Corporation” izvodiće prvu fazu izgradnje mosta Pelješac s pristupnim putevima, objavile su prije desetak dana “Hrvatske ceste”.
“Od tri pristigle ponude za sklapanje ugovora o javnoj nabavi odabrana je ona zajednice ponuditelja – China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering, s cijenom ponude u iznosu od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) te rokom dovršetka radova od 36 mjeseci”, saopšteno je tada.
Njihova ponuda je ocijenjena prema kriterijumima kao ekonomski najpovoljnija ponuda, a rok mirovanja iznosi 15 dana, ističu iz “Hrvatskih cesta”, koji su odluku o odabiru objavili i na svojim zvaničnim internet stranicama i u elektronskom oglasniku javne nabavke.
Inače, za gradnju prve faze Pelješkog mosta “Hrvatske ceste” su dobile tri ponude – kineskog konzorcijuma, potom italijanskog “Astaldija” i turske kompanije “IC Ictas”, te ponuda njemačkog “Strabaga”.
Od mogućih osam ponuđača koji su prošli prvu pretkvalifikacijsku fazu, tri navedena su predali svoje ponude za izgradnju prve faze Pelješkog mosta, čija vrijednost zajedno sa pristupnim cestama je procijenjena na 1,8 milijardi kuna.
Tri ponude u “Hrvatskim cestama” su otvorene 15. septembra prošle godine.
Zajednička ponuda “Astaldija” i turske kompanije iznosila je 2,55 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,19 milijardi kuna s PDV-om, a “Stragabova” 2,62 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,28 milijardi kuna sa PDV-om.
Kineski konzorcijum “China Road and Bridge Corporation” dao je ponudu od 2,08 milijardi kuna bez PDV-a odnosno 2,6 milijardi s PDV-om. Rok za evaluaciju ponuda bio je 120 dana, a sam izvođač objavljen je pri kraju tog roka.
Pelješki most proglašen je projektom od izuzetnog strateškog značaja za zemlju, ukupna vrijednost projekta je 526 miliona evra s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 miliona evra, od čega se sredstvima Evropske unije sufinansira 85 odsto, dakle sa 357 miliona evra.
Odluku o sufinansiranju najvećeg hrvatskog projekta ikada Evropska komisija donijela je u junu 2017.
Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra, i visokog 55 metara, trebala bi da traje 36 mjeseci od početka radova s tim da će most imati četiri saobraćajne trake.
Projekat “Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom” predviđa izgradnju mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zalivu, čime će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom zemlje.
Most će olakšati neometan protok roba i ljudi tokom cijele godine, posebno tokom turističke sezone.
Evropska unija finansira i popratnu infrastrukturu: pristupne puteve, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu kod grada Stona dužine 8 kilometara.
Isto tako, poboljšaće se postojeći put D414. Svi radovi trebalo bi da budu završeni do 2022. godine. N1 Hrvatska