BEOGRAD – Srbija je donijela odluku o zabrani uvoza vozila koja se u Njemačkoj predaju na reciklažu, uz stimulaciju od 4.000 evra za kupovinu novih vozila.
Sva ta vozila namijenjena zamjeni “staro za novo” i daljoj reciklaži, koja su ranije, bez obzira na eko-normu motora – “evro 3” ili “evro 4”, bez problema stizala na srbijanske drumove, više neće moći da se ocarine i uvezu u Srbiju.
To je prva reakcija na protjerivanje velikih zagađivača sa evropskih drumava, koja je otpočela u Njemačkoj.
Samo zato što država nije naplatila eko-taksu na polovna vozila, a uredno ih naplaćuje za nova vozila, i to u iznosu od 12.000 dinara po toni, naš budžet ostao je “kraći” za oko dva miliona evra u posljednja dva mjeseca, kaže Boban Nikolić, gensek Srpske asocijacije uvoznika novih vozila.
On iznosi podatak da je od početka godine do 1. marta uvezeno 19.027 polovnih vozila, čija struktura je poražavajuća. Tako je vozila sa “evro 3” motorom, starih između 13 i 19 godina, uvezeno 10.701, sa “evro 4” motorom 5.055, sa “evro 5” motorom 2.841.
Frapantno djeluje podatak da su prodata samo 3.364 nova automobila, što predstavlja odnos 1:6 u korist polovnjaka, ističe Nikolić.
Uvoznici novih automobila, ali i pobornici ekologije, sa mnogo više optimizma čekaju naredni period.
Sama činjenica da je ministar ekologije otvorio Beogradski sajam automobila, prvi put u istoriji, dovoljno govori da će se i kod nas stvari veoma brzo mijenjati, kaže Miloš Petrović, predsjednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila.
Ova asocijacija je u srijedu organizovala i stručni skup na temu električnih i hibridnih vozila, u saradnji sa Mašinskim fakultetom koji je još pre 35 godina konstruisao električni autobus za potrebe FAP!
Jasno je da će u narednom periodu država Srbija, uz pooštravanje uvoza polovnih automobila, uticati i na bolju ponudu i veću pristupačnost električnih i hibridnih vozila na našem tržištu.
Akcenat će biti, kako je istaknuto na ovom skupu, na podsticajima i subvencijama. A prvo je podsticaje uvelo Javno preduzeće “Parking servis” iz Lazarevca, koje je donijelo odluku da se na teritoriji grada koju ono pokriva ne naplaćuje parking za električna i hibridna vozila.
Novosti