ZAGREB – U “Hrvatskim cestama” juče su otvorene ponude tri za izgradnju prve faze Pelješkog mosta – italijanskog “Astaldija” i turske kompanije “IC Ictas”, njemačkog “Strabaga” te kineskog konzorcijuma pod imenom “China road and bridge Corporation”.
Od mogućih osam ponuđača koji su prošli prvu pretkvalifikacionu fazu, tri navedena predala su svoje ponude za izgradnju prve faze Pelješkog mosta, čija je vrijednost zajedno sa pristupnim cestama procijenjena na 1,8 milijardi kuna.
Zajednička ponuda “Astaldija” i turske kompanije iznosi 2,55 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,19 milijardi kuna s PDV-om.
“Stragabova” dostiže 2,62 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,28 milijardi kuna s PDV-om.
Kineski konzorcijum “China road and bridge Corporation” dao je ponudu od 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 2,6 milijardi s PDV-om. U tom konzorcijumu su “CCCC Higway Consultants”, “CCCC Second Higway Engineering” i “CCCC Second Harbour Engineering”.
Italijanski “Astaldi” već je u Hrvatskoj izvodio radove na autocesti Zagreb – Goričan, dok je njegov turski partner gradio jedan od mostova preko Bosfora.
Prva faza izgradnje mosta obuhvata izgradnju samog mosta i pristupnih cesta. Rok za evaluaciju ponuda iznosi 120 dana. No, kako je istaknuto u Hrvatskim cestama, s pregledom ponuda krenuće se odmah kako bi se što ranije odredio izvođač.
Projekt “Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom” predviđa izgradnju mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu, čime će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom zemlje. Most će olakšati neometan protok roba i ljudi tokom cijele godine, posebno tokom turističke sezone.
Pelješki most proglašen je projektom od strateškog značaja za zemlju. Ukupna vrijednost projekta je 526 miliona evra s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 miliona evra, od čega se sredstvima Evropske unije sufinansira 85 odsto, dakle sa 357 miliona evra. Odluku o sufinansiranju najvećeg hrvatskog projekta ikad Evropska komisija donijela je u junu ove godine.
Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova. Most će imati četiri saobraćajne trake.
Evropska unija finansira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu kod grada Stona dužine osam kilometara. Isto tako, poboljšaće se postojeća cesta D414. Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.
Prvu fazu pretkvalifikacijskog konkursa zadovoljilo je osam kompanija koje su u drugoj fazi trebale dati obvezujuće finansijske ponude. “Hrvatske ceste”, kao investitor, u drugi krug pozvale su osam kompanija odnosno konzorcijuma koji su zadovoljili uslove tehničke, pravne i finansijske sposobnosti. Ukupno je u prvom krugu interes za gradnju Pelješkog mosta iskazalo 12 kompanija, ali četiri nisu zadovoljile uslove.
Svi uslovi za izgradnju mosta trebali bi se ostvariti najkasnije do kraja ove godine.
Akta.ba
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Volio bih da bude Strabag. To je dobra firma.
Pa i bice nece sigurno domaca firma graditi ,ovo sta se desava na nasem prostoru je tragikomicno ,mi mislim svi izgradili mostova puteva centrala ee ako je ista Balkanski covjek znao to je gradjevina ,A Kazu Hrvati Prijateljska Susjedna zemja BIH ,pa ako mi imamo samo taj Neum ,Dobar komsija nebi gradio na stetu svog nema sanse ,Neum nikad nece biti luka to je nas Jedini Grad na Moru Pa Sto Most evo razumijem potrebu Hrvacke da poveze svoje diejlove i Podrzavam al sto Most ,Tunel Koji je Jeftiniji 30_do 40% ili koridor oko Neuma Joj Most koji je skuplji nego Lamans karikiram ,al Samo nek oni eto nemaju ,Pa bilo ko je u pitanju ,Nek komsiji crknenkrava ja najstretniji, Nema nama nigjde sa ovakvim ponasanjem ,Nestajemo ,Bukvalno za 100 godina Na ovim prostorima nece biti nasih ljudi garantujem zivotom svojim ,Dok se istinski ne okrenemo jedni drugima ,jer smo i najpreci realno jedni drugima i nebudemo gurali jedni druge ko bracu rodjenu nista Dobise Svabe Svu nasu pamet bez centa ,NEK NAM JE BOG NA POMOCI PRECI NAM SE OKRECU U ZEMLJI MOJ SIGURNO TILIKO SMO KRVI U PROSLOSTI PROLILI OPROSTI NAM BOZE
PRIMJER PRIJATELJA Susjednih Bosna uzela tj.Zeljeznice federacije Najsavremenije talgo vozove ,prije ma ima i 15godina i danas su Vrh Evropski nisu za nase pruge ovi lete vozovi i Normalno plan je bio da ide u Medjunarodni saobracaj kroz citavu Evropu i sta Uradi Hrvacka Ogromnu taksu za prolaz njihovom trasom do austrije ili slovenije ,neispativo Samo nek nije mom komsiji nedo Bog Dragi da mu krene .Isto Federacija kupila voz Koncarov Ma ekstra Voz Evropski Niskopodni bas za naseg saobracaja ,nasi neplate izrade ljude pa gjde je to normalno ,umjesto da se po Sarajevu Beogradu Skoplju Nisu Novom Sadu Vozaju Koncarovi tramvaji mi uzimamo izhabane trmvaje od Ceskih hostaplera jadova Pa Smijali smo im se kad Kodnas na more dodju vjecito nesto pridaju isto firgosi ,kako smo nisko palu