SARAJEVO – Većina poslanika u Skupštini Kantona Sarajevo smatra da imenovanje stečajnog upravnika u gradsku javnu prevozničku firmu u Kantonu Sarajevu “Gras” neće promijeniti ništa u njoj, te da su potrebni stvarna reforma preduzeća i adekvatan plan koji bi riješio problem gradskog prevoza u Sarajevu.
Oni smatraju da građani treba da dobiju moderan i kvalitetan gradski prevoz s povoljnim cijenama.
Slaviša Šućur, poslanik SDP-a u Skupštini KS, ističe da je dugo u poslaničkoj klupi i da je o “Grasu” često raspravljano, ali još nikada nije ponuđeno adekvanto rješenje. “Stečajni upravnik nije rješenje.
Treba ponuditi potpuno novi koncept. U Sarajevu već imate dva javna prevoznika. Potrebno ih je obući u isto ruho i obezbijediti jedinstvenu kartu. Stečaj ‘Grasa’, odnosno njegovo gašenje nije opcija ako ne postoji drugo rješenje koje će biti odmah aktivno”, kaže Šućur.
Njegov kolega iz SDA Mirza Čelik mišljenja je kako postoji potreba da se što prije ponude rješenja za ovo preduzeće, te da je od resornog ministarstva i nove prinudne uprave “Grasa” zatraženo da iznesu nove prijedloge i da će Skupština KS o tome razgovarati na jednoj od narednih sjednica. Edin Forto iz Naše stranke smatra da prinudna uprava ne može ništa riješiti, te da su Vlada KS i Skupština KS nedomaćinski radile kada je u pitanju ovo preduzeće.
“Ne možete dati velikom broju građana subvenciju na gradski javni prevoz, a to ne plaćati”, kaže Forto, te ističe da je drugi veliki problem u ovom preduzeću broj zaposlenih i da tu ima 400-500 radnika viška.
Naglašava da je problem i menadžmenta, koji je godinama loše poslovao, pa sad, kako ističe, u skladištu stoji avionski propeler za koji nikome nije jasno zašto je kupljen.
“Građane ne interesuje ‘Gras’, njih interesuje javni gradski prevoz i mislim da je vrijeme da se iz ladice izvuče zakon o javnom gradskom prevozu i da o tome raspravljamo”, kaže Forto.
Elmedin Konaković, premijer Kantona Sarajevo, sam je medijima kazao da je stečaj ovog preduzeća sve izvjesniji. Tvrdi da im treba više vremena da bi za narednu godinu predvidjeli novac koji je već u budžetu, te da tramvaje i trolejbuse kupe za novo preduzeće koje bi preuzimalo vozače i radnike.
Naglasio je da prinudna uprava treba da im da još malo vremena, ali da ipak smatra da ozbiljnije treba razmišljati o stečaju. Radnici su prije imenovanja prinudnog upravnika Harisa Gušića, koji je najavio zaokret u ovoj firmi, najavljivali štrajk.
“Gras” već 20 godina posluje s ogormnim gubicima. Trenutni dug je veći od 120 miliona KM. Vozila su u jako lošem stanju, a veliki broj gradskih autobuskih linija nije u funkciji.
Građani su ogorčeni, a često se dešava da vozači voze autobuse i minibuse bez kočnica. Situacija je teška i kada su u pitanju uslovi radnika ovog preduzeća.
Radnicima se na vrijeme ne isplaćuju plate, a i veliki su zaostaci za uplatu doprinosa. Propala aukcija zaplijenjenih tramvaja Aukcija 10 zaplijenjenih tramvaja “Grasa”, koju je organizovala UIO BiH, propala je jer su dva ponuđača odustala od kupnje zbog cijene koja im nije odgovarala.
Naime, nisu imali uvid u stanje vozila jer “Gras” nije dozvolio da pogledaju zaplijenjena vozila. Ukupna vrijednost 10 tramvaja bila je 188.000 KM. Depozit od pet posto vraćen je ponuđačima. UIO je tramvaje zaplijenio zbog dugova “Grasa” za PDV. Nezavisne novine