SIJETL, Najveći lanac kafeterija Starbaks, nedavno je na američkom tržištu uveo program prodaje plastičnih višekratnih šoljica za kafu koji mu se već i te kako isplatio.
Onoga ko u kafeima Starbaksa kupi “dugotrajnu” šolju sa logoom kompanije (koja košta jedan dolar), kafa će koštati 10 centi manje svaki put kad donese svoju “dugotrajnu” šolju u neki od kafea američkog lanca.
Starbaks je ovim programom, pored osvajanja poena od strane potrošača koji brinu o zaštiti životne sredine, eventualnog zadržavanja tona papira daleko od deponija i prikupljanja velike doze pozitivnog publiciteta, uspio i da podigne svoju prodaju, a samim tim i zaradu.
Kako prenosi američki portal Forbs, Starbaks će zahvaljujući ovom projektu, koji je tek počeo da se razvija, uvećati svoj profit u milionskim iznosima.
Istraživanje agencije “YouGov Omnibus” na početku ove godine pokazalo je da oko 28 odsto Amerikanaca planira da kupi, ili je već kupilo svoju Starbaks dugotrajnu šoljicu za kafu.
Ukoliko oni kupe samo jednom ovu šoljicu, donijeće Starbaksu profit od 65 miliona dolara.
Obzirom da Amerikanci najčešće piju kafu u pokretu i u kolima, gubitak šoljice je veliki, a uz činjenicu da je, ako ne budu izgubljene, njihov rok trajanja najviše mjesec dana, lako je sračunati da ovaj projekat Starbaksu može donijeti veliku zaradu.
Starbaks će sada, umjesto da obezbijedi potrošačima besplatne šoljice o svom trošku, iste prodavati kao višekratne, i pritom će smanjiti i troškove iznošenja đubreta za svaku jedinicu iz lanca kafeterija.
Dodatni “bonus” je i besplatna reklama – mnogo efikasnija od one na bilbordu, procijenjuju marketinški eksperti. Sa logoom na šoljici, Starbaks će biti prisutan u skoro svakom domu, kancelariji, bioskopu, ili lokaciji na koju je vlasnik ponese.
Starbaks je ovim projektom povećao i lojalnost svojih potrošača, jer ne samo što će oni sada uvijek imati vizuelni “podsjetnik” gdje da kupe kafu, već će radi otplate kupljene “dugotrajne” šolje i uštede od deset centi dolaziti upravo u kafe ovog velikog lanca. Tanjug