BANJALUKA – Kompanija “Integral Inženjering” iz Laktaša najbliža je poslu projektovanja i izgradnje strateške obilaznice koridora Vc kod Doboja. Njihova ponuda od od 182,7 miliona maraka bila je najpovoljnija, od pet koliko je pristiglo na tender Autoputeva Republike Srpske, saznaje portal CAPITAL.
Ispod njih sa ponudom od 185,8 milona KM je bila kineska kompanija “China Shandong International”, dok je trećerangirana ponuda stigla takođe iz Kine, i to iz konzorcija koji čine “China Road and Bridge Corporation” i “CCCC Second Highway Engineering” a koji su za ove poslove tražili 204,6 miliona maraka.
Ponude su dostavile i dvije kompanije iz Turske, ali su one bile daleko iznad onoga što je ponudilo preduzeće Slobodana Stankovića.
Tako je na primjer preduzeće “Kalyon Insaat Sanayi” izašlo sa ponudom od 284,1 miliona KM, a firma “Limak Insaat Sanayi” je tražila još više,čak 371,47 odnosno više nego duplo od “Integral Inženjeringa”.
Inače, kada je ovaj projekat u pitanju, glavni radovi obuhvatiće izgradnju dvocijevnog tunela Putnikovo brdo 1, dugog 1,6 kilometara, dvocijevnog tunela Putnikovo brdo 2, mosta Rudanka preko rijeke Bosne i vijadukta Putnikovo Brdo.
Dobojska obilaznica je duga 14 kilometara i nalazi se između petlje Rudanka u Doboju i petlje Medakovo u opštini Doboj Jug u Federaciji BiH.
Obilaznica se sastoji iz dvije poddionice Rudanka – Putnikovo brdo u Republici Srpskoj i Putnikovo brdo – Medakovo u Federaciji BiH.
“Autoputevi RS” ovaj projeka vode do entitetske granice, a “Autoceste FBiH” zatim grade 8,5 kilometara dugu dionicu Putnikovo brdo – Medakovo.
Izgradnju dionice Rudanka-Putnikovo Brdo 2 kreditom od 150 miliona evra finansira EBRD.
CAPITAL: D. Tovilović
5 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ali ce na kraju biti najskuplja, zbog neplaniranih troskova 🙂
Stara fora. Prvo daju najjeftiniju ponudu, a onda kroz nepredviđene i naknadne radove cijena se poveća i po nekoliko puta.
To da će sve kontrolisati glavni kreditor EBRD je takođe izlizana fora, pošto su i predstavnici te međunarodne porobljivačke firme (uglavnom naši ljudi od krvi i mesa) najčešće kormpiraniji i od domaćih kriminalaca.
Može se samo zamisliti koja je igra u pitanju, kada se vidi da su i dvije kineske firme bile skuplje. Na kraju će Stanković (čitaj : Kleptomanović) kao podizvođače uzimati i Turke i Kineze.
Ne isključuje se mogućnost i da su se ponuđači sve unaprijed dogovorili (gimnastika koja se koristi u 90% tendera u BiH), po principu; “ja ću tebi prepustiti ovaj posao, a ti meni onaj slijedeći”.
Opšte je poznato da su u cijelom svijetu “zemljani” i “betonski” radovi u rukama mafije. Zašto bi kod nas bilo drugačije. U Srbiji je to svojevremeno radio Čika Čume, a sada sigurno neki drugi Ćume.
A o kvalitetu izvedenih radova da se i ne govori. Dovoljno je samo pogledati auto put Banja Luka – Gradiška. Napravljen prije nekoliko godina a već znatno propao. Nekvalitetni materijali (ciment, asfalt, željezo…), i tanak sloj asfalta. Da li se iko sjeti da u tenderskim kriterijima kao jedan od uslova stavi “kvalitet do sada urađenih istih ili sličnih projekata, broj reklamacija i broj naknadnih intervencija”. Kada bi se to stavilo, Stanković i Kleptomanović ne bi dobili više ni jedan posao.
Ovako…..
Avtoputevi se obnavljaju svake 10 godina tako da je avtoput Gradiška _ Laktaši vise nego dobro izdrzao. AP u RS na nivou su zapadno evropskih AP bolji od Hrvatskih malo lošiji od slovenskih i Avstriskih. Onaj koji zna zna bravo II Laktasi sa Stankovicem na celu poslednim pravim građevinarom na Balkanu. Pozdrav
Avtoput se obnavlja svakih 10 godina tako da je AP Gradiška – Mahovljani jos u dobrom stanju. Autoputevi u RS su dobri i kvalitetni bolji nego negdje na zapadu. Bravo II Laktasi sa Stankovicem na celu. SRETNO
Sve tačno od riječi do riječi.