BANJALUKA – Ukoliko u Banjaluci planirate da prodajete kestenje, kokice, lubenice, kuvani kukuruz, sladoled i slično, a imate u planu da to bude na nekoj javnoj površini moraćete da se nadmećete sa ostalim trgovcima i ponudite što više novca Gradu za zakup.
Međutim, kada je reklamiranje na gradskim površinama u pitanju, a koje ogašivačima donosi milionske prihode situacija je sasvim drugačija.
Gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković planira da nastavi praksu svog prethodnika Igora Radojičića i najatraktivnije lokacije na kojima se nalaze bilbordi ponovo dodijeli bez javnog poziva i nadmetanja, saznaje CAPITAL.
Riječ je o 104 lokacije koje će neposrednom pogodbom biti dodijeljene firmama “Metromedija”, “Nova oprema”, “Tempo Gradnja” i “Media Group”.
Na isti način, već nekoliko godina unazad ova preduzeća dobijaju prostor za oglašavanje.
U Gradskoj upravi se pravdaju kako još nisu definisane konačne lokacije za postavljanje bilborda u gradu, zbog čega nisu ispunjeni uslovi za raspisivanje javnog oglasa.
“Smatramo opravdanim dodjelu lokacija za postavljanje reklamnih panoa neposrednom pogodbom na period do raspisivanja javnog oglasa, a nadalje do 30. aprila 2023. godine”, navodi se u Prijedlogu odluke koju je Stanivuković uputio pred odbornike Skupštine Grada i o kojoj bi trebali odlučivati na sjednici za nekoliko dana.
U tom dokumentu se dodaje kako su preduzeća koja su dobila ove lokacije dužna plaćati naknadu za zauzimanje javne površine, te komunalnu taksu za isticanje reklamne poruke. Utrošenu struju dužni su platiti do petog dana u mjesecu za prethodni mjesec.
Zvanični podaci pokazuju kako je su četiri preduzeća po osnovu naknada i taksi prošle godine u budžet uplatili 254.845 maraka.
Podsjećamo, početkom prošle godine Stanivuković je u javnost izašao sa tvrdnjom kako je 40 odsto bilborda u gradu lažno postavljeno i za koje niko nije plaćao obaveze u budžet.
Nekoliko mjeseci kasnije se pohvalio kako je “zaveo red” u ovoj oblasti, te da su gradski prihodi porasli za 60 odsto.
CAPITAL: D. Tovilović