LONDON, Kriza u evrozoni jeste velika, ali neke brojke koje se pojavljuju u javnosti su, malo je reći, naduvane, piše BBC.
Sve je zaintrigirala tvrdnja profesora Heraklesa Polemarchakisa, bivšeg ekonomskog savjetnika grčkog premijera, koji je kazao kako u Grčkoj ima više Porše “kajena” nego li onih koji državi prijavljuju godišnja primanja veća od 50.000 evra, što je iznos tek nešto veći od cijene pomenutog luksuznog automobila.
Spomenuta izjava posljednjih se mjeseci provlači u medijima zajedno sa još nekim upečatljivim i bombastičnim naslovima poput “U Španiji je polovina mladih nezaposlena” ili “Italijanski političari koriste desetine hiljada službenih automobila”.
U 2010. godini je u Grčkoj 311.428 stanovnika prijavilo prihode veće od 50.000 evra godišnje. Brojka je to koja je kod portparola Poršea izazvala salvu smjeha. Kazao je kako je za devet godina otkako se Porše kajen proizvodi, u Grčkoj prodato tek oko 1.500 spomenutih automobila.
No, to ne znači da Grci uistinu prijavljuju stvarne prihode, a Polemarchakis tek je slikovito opisao stanje u državi. Lani je Evropska unija ponudila Grčkoj tehničku pomoć na tom polju, budući da prema procjeni iznos nenaplaćenog poreza iznosi vrtoglavih 60 milijardi evra.
Brojka kojom je Španija u februaru šokirala Evropu je ona o broju nezaposlenih mladih Španaca. Navodno je stopa nezaposlenih među mladima narasla na čak 50,5 odsto, dok je evropski prosjek 21,5 odsto. Ali, da li su španske brojke realne? Stručnjaci kažu da nisu.
Naime, dok kriza nije zahvatila Evropu mladi su puno brže napuštali školovanje i pronalazili dobro plaćene poslove. Sad, u jeku ekonomske krize, svi odugovlače sa školovanjem, kako bi što kasnije morali krenuti u potragu za poslom.
Takođe, medijski izvještaji o tome da u jeku krize italijanski političari raspolažu enormnom brojkom službenih vozila, podstakla su italijansku vladu na reviziju. Utvrđeno je da vlada i lokalne uprave broje ukupno 72.000 službenih vozila, ali većina otpada na dostavna vozila, kamione, vozila vučne službe i slično.
Kad se oni oduzmu, ostaje oko 15.000 putničkih automobila, od čega je italijanskim političarima na raspolaganju oko 5.000 službenih vozila sa vozačima. B92