BEOGRAD, Sljedeće godine prema predviđanjima, gazde će paziti na svaki dinar potrošen na zaposlene, a tražiće i da njihovi radnici pokažu više vještina i bolje rezultate. Imajući to u vidu, za zaposlene u 2013.godini neće biti dovoljno da rade samo u okviru svojih nadležnosti.
Da bi se osvojio klijent ili dobio posao u sljedećoj godini, stručnjaci sve više govore o četiri vještine koje će oni koji su zaposleni ili oni koji traže posao morati da imaju.
Jasna komunikacija
Komunikacija je ključ napretka u nekoj kompaniji, bez obzira u kom djelu te kompanije zaposleni radio. Smatra se da je jasna komunikacija ustvari sposobnost jasne artikulacije svog gledišta i sposobnost da se kroz komunikaciju ostvari poslovna veza.
Za nezaposlene, na primjer, ona može da dočara potencijalnim poslodavcima jasnu sliku njihovog stila rada.
Sa razvojem interneta, komunikacija u kompanijama sve više je online, pa tako zaposleni gube neke vještine koje su ranije imali, tipa dobro prezentovanje svoje usluge. Drugi ne mogu da napišu ništa što je duže od na primjer 140 karaktera, navode u WSJ.
Lični brending
Osobe koji se bave ljudskim resursima neumorno “kopaju“ po društvenim mrežama, LinkedIn profilima i sličnom u potrazi za odgovarajučim kandidatima.
Stručnjaci smatraju da su vaši profili na tim mrežama ustvari ono što predstavlja vas kao brend i da je ono što postavljate na njih, ono što će vas uvijek pratiti.
Sve više firmi traži ljude koji će upravo preko svojih mreža promovisati samu kompaniju, pisati blogove, tvitovati u ime kompanije i slično.
Fleksibilnost
Sposobnost da se brzo odgovori na promjene koje zahtijeva vaš poslodavac biće neophodno u sljedećoj godini.
Poboljšanje produktivnosti
U 2013.godini zaposleni će morati da nađu nove načine da povećaju produktivnost, kažu eksperti. Prema jednom istraživanju, izvršni menadžeri će sljedeće godine tražiti 20 odsto poboljšanja performansi zaposlenih .
Stručnjaci smatraju da će kompanije tražiti ljude koji imaju sposobnost da razumiju šta se od njih traži, a ne da imaju potrebu da im se kaže šta da rade. Oni predlažu da zaposleni budu proaktivni kada je njihova kompanija u pitanju, jer će se jedino tako razlikovati od drugih.
Ben Datner, psiholog iz Njujorka, kaže da je još jedan problem kompanija u posljednje vrijeme da zadrže talentovane radnike. On kaže da su kompanije u velikoj mjeri “uklonile salo“, ali da sada moraju da “izgrade mišić“. B 92