BEOGRAD, Srpska roba je i dalje veoma slabo zastupljena na hrvatskom tržištu.
Čvrst gard stvaraa mnogobrojne prepreke.
Najveće „kočnice“ su necarinske barijere, komplikovane procedure pri uvozu, neusaglašenost standarda Srbije sa propisima EU, ali i medijska kampanja protiv uvozne robe. Tako, samo 10 firmi posluje na hrvatskom tržištu, dok je u Srbiji prisutno 280 kompanija iz ove susjedne zemlje.
Preduzeća iz Hrvatske su u Srbiji preuzela veliki dio prehrambene i konditorske proizvodnje. Nekada najveće kompanije „Soko štark“, „Dijamant“,“Frikom”, sada su strane – u rukama hrvatskih vlasnika.
Na investicije i robu iz Srbije, međutim ne gleda se blagonaklono, što otežava prodor kompanija. Većina privrednika koji rade u Hrvatskoj ili koji su pokušavali da otpočnu biznis kod komšija ističu da „roba iz Srbije nije još tamo dobrodošla, mada se polako situacija mijenja nabolje“.
I statističke brojke pokazuju da Srbija nije dovoljno prisutna na tom tržištu, jer i dalje Srbija godišnje plasirala u Hrvatsku robu za oko 110 miliona dolara manje vrijednosti od one koju odatle primi, odnosno ima veći uvoz od izvoza. Novosti