BEOGRAD, Čak 75 odsto srpskih menadžera očekuje da će pritisak konkurencije u njihovim industrijama i na glavnim tržištima u budućnosti značajno porasti, zbog čega će se fokusirati na jačanje poslovanja, dok će se 25 odsto njih usredsrediti na otpimizaciju troškova, prema studiji konsultantske kompanije A.T.Kerni (A.T.Kearney).
Istraživanje, sprovedeno u maju ove godine, obuhvatilo je 70 vodećih privrednika iz jugoistočne Evrope, uključujući i Mađarsku, saopšteno je iz A.T. Kernija.
Ova vodeća globalna konsultantska firma istraživala je kako kompanije u jugoistočnoj Evropi vide svoju konkurentsku poziciju, analizirajući tri elementa korporativne kondicije – razvijenu sposobnost (snaga), brzinu prilagođavanja tržištu (spretnost), i efikasnost troškova (agilnost).
Većina srpskih kompanija (75 odsto) fokusiraće se na poboljšanje svoje snage i/ili agilnosti u naredne tri godine, dok će samo 25 odsto da se usredsredi isključivo na optimizaciju troškova, navodi se u studiji.
Istraživanje takođe otkriva da sve kompanije u regionu ocjenjuju da je važna ravnoteža između ova tri elementa i da je uspjeh u aktivnostima transformacije takođe značajan pokazatelj konkurentnosti.
Transformacija, kako ističu autori studije, odnedavno je postala neka vrsta krilatice, ali je istraživanje pokazalo njen pragmatični značaj.
“Da biste bili uspješni, morate imati strategiju koja funkcioniše. Prevođenje strateških ciljeva u operativni model je srž transformacije. Uspjeh kompanije zavisi od usklađivanja svih osnova operativnog modela, kao i balansiranja snage, agilnosti i troškova, na način koji odgovara vašoj situaciji. Uspjeh u tom balansiranju i usklađivanju odrediće budućnost evropske konkurentnosti”, zaključuju autori istraživanja. Tanjug