BEOGRAD, “El zera“, novi Fijatovov model, čija je proizvodnja iz Kragujevca namijenjena Evropi i SAD-u, trebalo bi da košta od 10.000 do 15.000 evra, u zavisnosti od opreme.
Biće predstavljen u martu sljedeće godine na Salonu automobila u Ženevi. U maju bi trebalo da se pojavi verzija sa pet sjedišta, dok je sedmosjed najavljen za 2013.
Novi model “el zero“ biće namijenjen izvozu u Evropsku uniju, SAD, a na domaćem tržištu će prodaja zavisiti od tražnje, kaže izvor Blica iz Fijata.
Miloš Petrović, predsjednik Asocijacije uvoznika automobila i rezervnih dijelova, kaže da Fijat ima tradiciju u zemljama Evrope, čija tržišta su navikla na njihove automobile, a Italijani su sigurno dobro istražili tržište.
Petrović kaže da je proizvodnja od 200.000 vozila, koja je najavljena za Kragujevac, ništa za takvo tržište i takve proizvođače, koji prodaju milione automobila.
Fijat će uskoro morati da se odluči preko koje luke će automobile prevoziti na američko i ostala prekookeanska tržišta (do kupaca u Evropi stizaće željeznicom i drumskim šleperima), pošto je probna proizvodnja prvog od dva nova Fijatova modela praktično već počela, krajem oktobra, kad su ovdje sklopljene prve školjke za to vozilo.
Predstavnici Fijat automobila Srbije (FAS) i delegacija Luke Bar pregovaraju o mogućnostima prekookeanskog transporta vozila koja će se od maja naredne godine proizvoditi u Srbiji. Preko luke u Baru krajem 80-ih prošloga vijeka, tadašnja Zastava je u Ameriku izvezla nešto više od 140.000 “juga“.
Sada je, međutim, situacija komplikovanija, jer transport ugrožavaju novi problemi. Pruga Beograd – Bar je u lošem stanju, a trenutno je, zbog plitkog gaza čije se produbljavanje godinama odlaže, u luci otežano prispjeće prekookeanskih brodova.
Iako su iz Crne Gore minulih mjeseci, opet na osnovu kontakata sa italijanskom stranom, stizale informacije da je transport automobila iz kragujevačke fabrike preko Luke Bar, maltene gotova stvar, nije zanemarljiva ni varijanta koja ide preko slovenačke Luke Kopar, koja je takođe zainteresovana za prihvat tog transporta i čiji je menadžment, ne tako davno, pregovarao sa čelnicima FAS-a.
Kako piše Blic, glavni rivali budućeg “srpskog” Fijata biće nova “dačija lodži“ i “škoda jeti“. Tu su i Opelov model “mjeriva“ i Fordov novitet “b-maks“, kao i korejski tandem “hjundai ix20“ – “kia venga“ koji bi trebalo da bude i vjerovatno najozbiljniji takmac, s obzirom na cijene jako slične onoj projektovanoj za Fijatov model. Danas, Blic