BEOGRAD, Na najvećem svjetskom sajmu robnih marki “PLMA” u Amsterdamu predstavlja se 11 srpskih preduzeća iz oblasti prehrambene industrije, a njihov nastup organizovala je Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza Srbije (SIEPA).
Na nacionalnom štandu Srbije, površine 108 kvadratnih metara, predstavljaju se firme “Agropartner”, “Aroma 1990”, “Bilje Borča”, “Duga Fruit”,te “Esensa”, “ITN”, “Kondiva”, “Master Frigo”, “PFI”, “Svit Art” i “Venac”.
Srpske firme tokom dvodnevnog sajma mogle su da se sastanu sa vodećim maloprodajnim lancima koji su još prije početka sajma potvrdili dolazak na nacionalni štand Srbije, saopšteno je iz Agencije za strana ulaganja i promociju izvoza Srbije.
Jedna od glavnih prednosti proizvodnje robnih marki za maloprodajne lance, kako se navodi, jeste to što proizvođač nema troškove marketinga i pakovanja, pa je samim tim i cijena proizvoda niža u odnosu na proizvođačke marke.
U saopštenju se navodi da učešće robnih marki u ukupnoj maloprodaji u EU iznosi preko 35 odsto, dok u Srbiji ovaj procenat iznosi oko 5 odsto, što predstavlja povećanje u odnosu na prethodne tri godine.
Sajam “PLMA” se održava već skoro tri decenije i predstavlja mjesto okupljanja i susreta najvećih trgovinskih lanaca i proizvođača robnih marki.
Sajam u Holandiji biće zatvoren večeras. Srna