BEOGRAD, U Moskvi u ponedjeljak počinje najveći jesenji sajam prehrambene industrije na svijetu “World Food” u okviru koga će se na dva nacionalna štanda predstaviti 21 srpska kompanija i jedno udruženje, najavila je Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza Republike Srbije (SIEPA).
SIEPA po sedmi put organizuje nastup srpskih preduzeća na sajmu prehrane „World Food” u Moskvi, koji se održava od 17. do 20. septembra 2012. godine.
Cilj nastupa na sajmu je promocija i povećanje izvoza srpske prehrambene industrije na tržište od 140 miliona ljudi, koje 40 odsto svojih potreba za hranom zadovoljava iz uvoza (više od 50 odsto mesa i mliječnih proizvoda Rusija uvozi).
Zahvaljujući Sporazumu o slobodnoj trgovini, izvoz srpskih prehrambenih proizvoda u Rusiju svake godine raste (u 2011. godini zabilježen je rast od približno 40 odsto), te ona predstavlja veoma značajno izvozno tržište za Srbiju.
Ove godine Srbija se predstavlja sa svojim proizvodima na ukupnoj površini od 227 metara kvadratnih, i to na dva nacionalna štanda – Voće i povrće sa kompanijama: “Agrar Komerc”, “Agroprom Com”, “Coolfood”, “Duga Fruit”, “Frigonais”, “Fruvela”, “Fruit Land”, “ITN”, “Jugprom”, “PIK Južni Banat”, “Planten”, “Satrade”, “Sicoberry” i “Strela”.
Na štandu Meso i vezane industrije predstaviće se “Zlatiborac”, “Pajić Company Group”, “Karneks”, Klanica, prerada mesa i trgovina “Nedeljković”, “Nacionalna asocijacija prerađivača mesa Srbije”, “Natural Planet”, “Magic Fruits Land” i “Cmana”. Tanjug