BEOGRAD, Pored velikih trgovaca, u Srbiji posluje između 30.000 i 50.000 samostalnih trgovinskih radnji. Stručnjaci ocjenjuju da konkurencija na tržištu postoji, ali je može biti mnogo više kada bi u Srbiji poslovalo više velikih trgovaca posebno diskontnog tipa.
Najveće tržišno učešće u Srbiji imaju tri trgovinska lanca, Delez Srbija, Merkator-S i Idea, a sljede Dis, Univerexport, Metro keš end keri, kaže Gordana Hašimbegović sekretar Udruženja Privredne komore Srbije za trgovinu.
“Nije da nema konkurencije u trgovini u Srbiji, ali bi bilo još bolje da ima nekoliko dobrih igrača. Da bi ti igrači došli neophodno je da im vlada kaže da su dobrodošli, što ranije nije bio slučaj”, rekao je ekonomista Aleksandar Stevanović.
On smatra da treba da bude unaprijeđen investicioni ambijent i poslovna klima u Srbiji, pojednostavljena procedura, a mito i korupcija suzbijeni.
Prema Stevanoviću, Srbiji nedostaju maloprodajni lanci diskontnog tipa kao što su Lidl, Špar kao neki elitni lanci, jer bi bilo bolje da imamo veći izbor, kao što je slučaj u susjednoj Mađarskoj.
“Dovoljno je otići samo u Segedin, i vidjeti koliko Mađari u jednom malom gradu, imaju različitih mogućnosti za kupovinu najrazličitih roba”, naglasio je on.
Što više konkurenata dođe u Srbiju to će građanima biti bolje, poručio je Stevanović.
Trgovina zauzima značajno mjesto u ukupnoj privredi Srbije, jer sa 11,7 odsto učestvuje u Bruto domaćem proizvodu, 19,8 odsto u broju zaposlenih, 37,27 odsto u ukupnom prihodu i 26,3 odsto u ukupnom broju pravnih lica.
U toj privrednoj grani zaposleno je blizu 200.000 radnika od kojih u malim trgovinama radi više od 140.000 ljudi. Tanjug