Kako se navodi, u prvih osam mjeseci bilo je više od milion stranih gostiju u Srbiji što je rast od 19 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a to bi moglo da znači da će se do kraja ove godine povećati devizni prihod i da će biti za 200 miliona evra veći nego lani.
Turistima su najprivlačniji Beograd, Novi Sad, Kopaonik i Zlatibor gdje dolazi sve više Turaka, Kineza i Nemaca, piše Blic i dodaje da je ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić uvjeren da će se to i dogoditi.
“U prvih sedam meseci priliv od stranih turista iznosio je 602 miliona evra, a treba imati u vidu da je avgust tradicionalno bio najudarniji mesec. Takođe, ide jesen puna kongresa i poslovnih putovanja i prednovogodišnja euforija koja sama dovede 100.000 inostranih turista“, naglasio je Ljajić.
Prema njegovim navodima, rast broja turista rezultat je kampanje na svjetskom nivou.
“Tri meseca imali smo kampanju na Bi-Bi-Siju i ‘Evrosportu’, a šest mjeseci na njihovom sajtu. Zanimljivo je da smo to ostvarili iako imamo budžet za kampanju deset puta manji od Slovenije. Poređenja radi, devizni priliv nam je veći od Crne Gore iako ona ima more, jer kod nas turistička sezona traje tokom cele godine“, naveo je Ljajić.
On je istakao da pozitivan efekat ima uklanjanje administrativnih prepreka prijateljskim zemljama.
“Ukinuli smo Kini vize i za prvih osam meseci došlo nam je iz te zemlje 31.000 turista, a tokom cele prošle godine bilo ih je 31.000. Tek očekujemo dolazak velikog broja kineskih turista pošto je otvorena direktna linija Peking-Beograd. Takođe, imaćemo i više gostiju iz Indije i Irana pošto smo i njima ukinuli vize“, istakao je Ljajić i dodao da će sljedeće godine fokus kampanje biti na Kini i Rusiji. Tanjug, Blic