BEOGRAD, Građani i pravna lica u Beogradu će od utorka moći elekronski da prate status svojih predmeta u gradskom Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove što je, kako poručuju iz Privremenog organa Beograda, početak reforme uprave, veće transparentnosti u radu, ali i borbe protiv korupcije u upravi.
Privremeni organ Beograda danas je predstavio aplikaciju koja omogućava elektronsko praćenje predmeta, a već sutra građani će moći da dobiju jedinstveni kod pomoću kog će od utorka moći da provjere status predmeta u tom sekretarijatu.
Tako će građani moći da provjere dokle se stiglo sa lokacijskom i građevinskom dozvolom, odobrenjem za izvođenje radova i upotrebnom dozvolom.
Sekretar Privremenog vijeća Beograda Goran Vesić naglasio je da je to najbolji način da se bori protiv korupcije i da se više neće dešavati da se neki predmeti “šetaju” po administraciji, a neki drugi rješavaju za pet dana.
Takođe, to će, kako očekuje, ubrzati izdavanje građevinskih i lokacijskih dozvola, jer je dosadašnji tempo izdavanja usporio izgradnju u Beogradu.
Ističući da u cijeli projekat nije uložen novac, već samo trud i rad ljudi koji su radili na aplikaciji, Vesić je rekao da je Sekreterijat za urbanizam prvi budući da je na rad tog sekretariata i stizalo najviše pritužbi građana, jer ima i najviše zahtijeva, a takav sitem rada u narednom periodu zaživjeće i u drugim sekeratrijatima.
Takođe, kako je rekao, za prvo vrijeme u aplikaciji preko interneta će moći da se provjeravaju samo novi predmeti, a vremeom će se sistem obuhvatiti i stare.
“Cilj je reforma uprave i brže rješavanje predmeta građana, kao i vijeća transparentnost u radu”, poručio je Vesić i naveo da će i svi koji rade u Sekretarijatu znati da ne mogu da drže predmete duže od roka.
Vesić je rekao da ne zna zašto ranije građanima Beograda nije omogućen takav pristup radu gradske uprave, ističući da je ovo dokaz da kada imate političku volju i želju da nešto uradite da je to moguće.
“Ovo je pokazatejlj i kako će ubuduće izgledati buduća uprava i kako se sa malo volje mogu mijenjati stvari”, rekao je Vesić.
Gradski sekretar za urbanziam Ljiljana Novaković objasnila je da će građani svakog trenutka moći da znaju status svog predmeta i neće morati da dolaze po informacije lično.
Takođe, aplikacija, dodala je, ima dio u čiji uvid imaju samo ljudi u sekreterijat, pa tako kada neki predmet nije riješen u roku “blinkaju računari” i tako upozoravaju.
Ona je naglasila da će predmeti morati da se rješavaju po redu, a ne mimo reda.
Kako je ukazao zamjenik direktora Zavoda za informatiku i statistiku Aleksandar Pavlović, aplikacija će služiti i kao vid interne kontrole.
Na naslovnoj strani sajta www.beograd.gov.rs klikom na baner “Portal Gradske uprave” građani će biti preusmjereni na stranicu “provjera statusa predmeta” gdje se unose podaci – broj predmeta i jedinstveni kod.
Građani će unosom tih podataka moći da vide podatak o datumu prijema, trenutom statusu predmeta, roku rješavanja i radnom mjestu obrađvača ili rukovodioca koji predmet pregleda i potpisuje. Tanjug