BANJALUKA – Ukupna vrijednost sporova koje Grad Banjaluka ima sa “Autoprevozom” iznosi oko 50 miliona KM, rekao je gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković komentarišući novi termin za deložaciju Grada Banjaluka sa atraktivne lokacije parkinga Stare autobuske stanice u korist ovog preduzeća.
Kaže da je tu uključena izgubljena dobit od naplate parkinga, pričinjena šteta te vrijednost parcela.
Dodao je da je pored tužbe Autoprevoza koja vrijedi 12 miliona KM ovo preduzece pokrenulo još jednu na ime izgubljene dobiti. Nije mogao precizirati vrijednost te nove tužbe, ali je naveo da je ukupna vrijednost svih sporova Autoprevoza i Grada vrijedna 50 miliona KM.
Kazao je da je Grad uložio prigovor na termin deložacije i da traže da se ona odloži kako bi Grad mogao da se pripremi.
“Danas sam zakazao hitan sastanak zbog situacije sa Autoprevozom. Moram vidjeti kako ćemo se postaviti, zajedno sa odbornicima zato sam zakazano hitno sastanak sa odbornicima. Ja bez njih ne zelim odnijeti samostalno odluku”, rekao je on i dodao sa su pozvani i predstavnici Autoprevoza ali da ne zna ko će se odazvati.
Podsjećamo, dugogodišnji spor je otvoren 2004. godine kada je Grad zahtijevao da se zemljište kod stare autobuske stanice i muzeja upiše kao njegovo vlasništvo tražeći da se utvrdi pravna valjanost sporazuma o zamjeni iz 1979. godine.
Okružni privredni sud je taj zahtjev odbacio i presudio u korist “Autoprevoza”, a Viši privredni sud je nakon toga donio odluku u korist Grada Banjaluka.
Konačnu riječ dao je Ustavni sud BiH koji je početkom 2020. godine, kada je presudio da zemljište na kojem grad godinama organizuje i naplaćuje parking, pripada “Autoprevozu”.
Tačnije, sud je potvrdio presudu Okružnog privrednog suda. Do sada su propala dva pokušaja ulaska u posjed Autoprevoza na ovoj lokaciji. Prvi je organizovan 13. aprila, a drugi je bio 15. avgusta.
U međuvremenu je Autoprevoz uputio otvoreno pismo Gradu Banjaluka.
Nakon tih bezuspješnih deložacija „Autoprevoz“ je uputio pismo Stanivukoviću u kojem su predlažili da se u što kraćem roku organizuje sastanak kako bi pronašli i usaglasili kompromisno rješenje vezano za lokaciju Stara autobuska stanica te okolnih parcela o čemu je CAPITAL prvi pisao.
Stanivuković se o ovom prijedlogu nije želio izjasniti bez stava Skupštine grada Banjaluka , koji je trebao biti usaglašen na sastanku koji je bio zakazan za sutra. Taj sastanak je otkazan nakon što je Stanivuković objavio na društvenim mrežama da je zakazan treći pokušaj deložacije Grada Banjaluka sa lokacije Stare autobuske stanice.
CAPITAL: V. P.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Autoprevoz oznaka APBL-R-A ima 10.436.703 akcije. Najbolje i najisplativije bi bilo da je grad kupio te akcije od akcionara po knjigovodstvenoj vrijednosti od 1,2227KM što iznosi ukupno =12.760.956,76 KM.Grad banja Luka bi mogao donijeti odluku da sve sudske sporove prekine i da preregistrira društvo u Banjalučki Autoprijevoz tako da u osnovni kapital unesu svu imovinu i obaveze osim bilo kakvih potraživanja prema gradu Banja Luci. Tako bi izbjegli sve sudske sporove koji će ih do kraja vjerovatno koštati i stotinjak miliona maraka. Poslije bi mogli ako hoće čak i prodati taj Banjalučki Autoprijevoz kao jedini akcionari pa čak i zaraditi. Nebi im bilo teško naći kvalitetnog zainteresovanog kupca iz Srbije, Hrvatske, Sarajeva, Mostara…..koji će to društvo platiti petnestak miliona maraka kad procjene koliko taj Banjalučki Autoprijevoz vrijedi. Da je bilo pameti garad je te akcije mogao kupiti i po dosta nižoj cijeni kad je IRB i Pref prodavali svoj paket. Da je njihov paket kupio po 0,207KM i da je odmah objavio tender da kupuje ostatak po 0,35 KM kupio bi većinski paket. Poslije bi ponudio ostalima 0,6KM što bi oni trebali prihvatiti. Svako bi grad mogao staviti svoj nadzorni odbor, svoju upravu kojoj će dati instrukcije da neidu nikakvim radnjama na štetu grada Banja Luke. Ovako im je i sad dobro da Autoprevoz kupe za nepunih trinest miliona maraka umjesto da na kraju moraju platiti stotinjak miliona i ne budu vlasnici Autoprevoza.