BERLIN – Njemačko tržište polovnih električnih automobila dobija na zamahu, ali polako, jer ponuda je još ograničena i stoga su vozila u prosjeku skupa, rekao je analitičar Centra za istraživanje automobilskog tržišta (CAR) Ferdinand Dudenhefer.
“To će se ubuduće mijenjati” dodao je. Kupovina polovnog e-automobila danas je još rizična, jer tehnologija, posebno baterija, napreduje toliko brzo da kupac može da završi sa zastarjelim vozilom.
Pritom, većina e-automobila u ponudi je iz prve generacije, dok postignuti napredak u tehnologiji baterija tek sada postepeno ulazi u nova vozila.
Prema podacima Saveznog ureda za motorna vozila, u prvih sedam mjeseci u cijeloj Njemačkoj samo 47.000 polovnih e-vozila je promijenilo vlasnika, mada je takvih automobila registrovano više od 1,1 miliona.
Kako fond e-automobila bude stario, tako će rasti i ponuda polovnih vozila, navodi Fabijan Brant iz konsultantske firme Oliver Vajman.
“Dok se zdravo i stabilno tržište rabljenih automobila ne razvije, ipak će proći nekoliko godina, jer najveći dio postojećeg voznog parka je još relativno mlad. To će potrajati“, kaže Brant.
Dalje, cijenu polovnih e-atomobila drži i zamašna cijena novih.
“To će se promijeniti tek kada nova vozila znatno pojeftine“, ocijenio je portparol krovnog udruženja njemačkih trgovaca u automobilskoj industriji ZDK.
“Potrebna nam je široka ponuda električnih vozila iz svih kategorija cijene da kupci zaista dobiju mogućnost da izaberu finansijski prihvatljiv model“, rekao je portparol.