MADRID, Uprkos krizi koja pogađa Španiju, sektor luksuznih proizvoda i usluga u toj zemlji završio je ovu godinu sa dobiti od 4,790 miliona evra.
To je za 15 odsto više u odnosu na prošlu godinu i značajan skok u poređenju sa opštim padom potrošnje usljed dužničke krize evrozone.
U 2011, ovaj sektor je ostvario rast prodaje od 20 odsto zahvaljujući internacionalizaciji svog poslovanja, koja je nastavljena ove godine, a vjerovatno će se produžiti i u 2013, kaže izvršna direktorka asocijacije “Luksuzna Španija”, Kristina Martin.
“Španija je izvoznik luksuznih proizvoda. Oko 40 odsto dobiti španskih kompanija je rezultat međunarodne prodaje”, navodi Martin, dodajući da se strancima dopadaju španski proizvodi i da sve više putuju u Španiju u potrazi za tim proizvodima zbog njihovog “kvaliteta i tradicije”.
Međutim, kako navodi Martin, oko 55 odsto turista koji posjete Španiju odlučuje se za međunarodne kompanije, pošto su u Španiji cijene njihovih proizvoda znatno niže.
Najviše se prodaju proizvodi povezani sa gastronomijom i kozmetikom, a koji učestvuju sa 60 odsto u ukupnoj prodaji španskih luksuznih proizvoda i usluga.
Gradovi u kojima se bilježe najveće prodaje su Barselona (32 odsto), Madrid (27 odsto), Marbelja (18 odsto), Ibica (8 odsto) i Maljorka (5 odsto), dok ostatak Španije učestvuje sa oko 10 odsto, prema podacima asocijacije Luksuzna Španija.
“Španija je trenutno peta zemlja na tržištu luksuzne robe Evropske unije, odmah iza Francuske, Italije, Britanije i Njemačke, ali je njen napredak u budućnosti moguć”, rekla je Martin. Tanjug