TOKIO, “Soni” je proglašen je za najbolju azijsku robnu marku u analizi marketinškog magazina “Kampanja”, uprkos hakerskim napadima u kojima su ranije ove godine od japanskog giganta ukradeni lični podaci više od 100 miliona korisnika njegovih internetskih servisa.
Japanske i južnokorejske kompanije zauzele su prvih pet pozicija. Iza “Sonija” su plasirani “Panasonik”, “El-Dži”, “Samsung” i “Kanon”.
Među prvih 100 nema nijedne firme iz Kine. Najbolje plasirana kineska kompanija je proizvođač elekronskih uređaja “Hajer”, na 102. poziciji.
“Ovo istraživanje potvrdilo je da su kineski i indijski proizvođači suočeni sa izazovom da steknu povjerenje potrošača izvan domaćih tržišta”, navodi se u izvještaju.
Nabolje plasirana indijska firma je “Amul”, na 89. mjestu, koji se bavi proizvodnjom mliječnih proizvoda i sladoleda.
Pet prvoplasiranih kompanija zadržale su prošlogodišnje pozicije, što govori o čvrstom povjerenju koje uživaju među azijskim potrošačima.
Uprkos navodnom velikom apetitu azijskih kupaca za luksuzom, među prvih 25 kompanija nema proizvođača luksuzne robe. “Šanel”, “Roleks” i “Be-Em-Ve” zauzeli su 30, 41. i 49. poziciju.
Iako je “Prada” ove godine izašla na berzu u Hong Kongu, pala je za skoro 100 pozicija u odnosu na prošlu godinu, pa je sada na 348. mjestu.
Istraživanje je sprovedeno među potrošačima u Australiji, Kini, Indiji, Japanu, Hong Kongu, Maleziji, Singapuru, Tajvanu, Južnoj Koreji i Tajlandu.