BEOGRAD, Građani Srbije godišnje provedu 8,8 milijardi minuta pričajući mobilnim telefonima i pošalju gotovo deset milijardi SMS poruka! Svaki od 9,92 miliona korisnika mobilne telefonije u Srbiji na razgovor u prosjeku utroši 891 minut i pošalje 978 poruka.
Da SMS poruka košta samo dva dinara, to bi značilo da samo na ovo „zadovoljstvo“ u Srbiji utroše 20 milijardi dinara godišnje, odnosno 200 miliona evra.
Ipak, podaci Repubičke agencije za elektronske komunikacije RATEL pokazuju da tržište mobilne telefonije lagano ulazi u zasićenje. “Ukupan broj korisnika mobilne telefonije u 2010. nije značajnije povećan u poređenju sa 2009. i iznosi 9.915.348, dok se tokom prethodne tri godine bilježi usporen rast”, navodi se u godišnjem izvještaju RATEL.
U Srbiji posluju tri operatora – MTS Telekoma Srbije, Telenor i Vip mobaj“. Sredinom ove godine korisnici mobilnih telefona u Srbiji dobili su novu mogućnost – da zadrže svoj broj i promjene mrežu. Tako je od 1. jula do 1. novembra ove godine zabilježeno 20.328 prenosa brojeva iz mreže jednog u mrežu drugog mobilnog operatora. Samo tokom oktobra uspješno je izvršeno 5.825 prenosa.
Precizni podaci za 2011. znaće se tek dogodine, ali se ne očekuje značajnije povećanje broja korisnika. Kako sada stvari stoje, broj korisnika i dalje nadmašuje broj stanovnika – na 100 žitelja Srbije aktivna su 132 mobilna telefona. Oko trećine korisnika svoj račun plaća nakon utrošenih minuta (postpejd), dok dvije trećine funkcioniše „na kredit“, kao pripejd korisnici.
Naravno, u regionu, a i šire, Srbiju uveliko nadmašuju Crnogorci: prema zvaničnim podacima broj korisnika mobilne telefonije u Crnoj Gori iznosio je 1,24 miliona, što znači da na 100 stanovnika dolazi 199 mobilnih telefona.
Od visine uplaćenog kredita zavisi korišćenje mobilnih usluga kod pripejda. Ovo su uglavnom korisnici koji imaju povremenu potrebu za korišćenjem telefona. “Pripejd korisnici su najčešće mladi ljudi koji nemaju stalna mjesečna primanja, pa im je ova opcija najpovoljnija i zadovoljava njihove potrebe”, ističu u MTS.
Sva tri operatora trude se da različitim vrstama pripejd paketa privuku nove korisnike, nudeći razne dodatne usluge, minute, SMS poruke, internet, povoljniji roming i slično.
“Svi koji se opredjele za postpejd imaće povoljnije cijene saobraćaja, ali i mjesečnu obavezu plaćanja računa”, ističu u Telenoru, koji, prema posljednjim podacima, ima 40 odsto korisnika koji utrošene minute plaćaju putem računa.
I u postpejd tarifama mobilni operatori se utrkuju ko će privući više korisnika: nude se atraktivni modeli telefona čak i za jedan dinar, što, po pravilu, kod svih podrazumjeva korišćenje „skupljih“ paketa, odnosno viših mjesečnih računa. Za tržišnu utakmicu koriste se i aduti poput kvaliteta mreže, dobre ponude najsavremenijih telefona, povoljnih cijena rominga, posebnih paketa za biznis korisnike, jeftinih ili besplatnih razgovora u mreži, neograničenog interneta. Novosti