Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Višković daje milion maraka za reklamiranje „Autoputeva“

    18. Decembra 2025. — 14:19

    „Planet softu“ 2,3 miliona KM za održavanje SAP-a u „Željeznicama“

    18. Decembra 2025. — 13:20

    Nakon pisanja CAPITAL-a Srpska isplatila zakašnjele obveznice

    18. Decembra 2025. — 12:46
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15

    U iščekivanju 15. januara, rješenje za NIS bez kazni SAD – ni na vidiku

    14. Decembra 2025. — 13:30

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Alternativni vid finansiranja osvaja Evropu

    18. Decembra 2025. — 12:32

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Uprkos suši, ovogodišnji prinosi odlični

    18. Decembra 2025. — 07:43

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    ECB meće mijenjati kamatne stope do 2027. godine

    18. Decembra 2025. — 15:39

    Amazon u pregovorima o ulaganju oko 10 milijardi dolara u OpenAI

    18. Decembra 2025. — 14:18

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Zapošljavanje u Americi gotovo stagniralo u novembru

    18. Decembra 2025. — 09:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Smijenjen prvi čovjek Deutsche Bahna

Smijenjen prvi čovjek Deutsche Bahna

adminadmin17. Augusta 2025. — 14:00Nema komentara4 minute čitanja
Foto: Pixabay
BERLIN – Njemački ministar saobraćaja Patrick Schnieder smijenio je glavnog izvršnog direktora Deutsche Bahna (DB) Richarda Lutza.
Njemačke željeznice sinonim su za kašnjenja, nezadovoljstvo i tešku finansijsku pothranjenost.
Richard Lutz (61), koji je prošle godine zaradio 2,14 miliona eura, na čelu je njemačkih željeznica posljednjih osam godina, a u firmi je od 1994. godine. Njegov mandat na čelu DB-a završio bi 2027. godine. Ministar saobraćaja Patrick Schnieder zatražio je njegov odlazak, što se očekivalo prema koalicijskom sporazumu crno-crvene vlade.
“Situacija na željeznicama je dramatična, stoga poduzimamo mjere”, rekao je ministar.
Njemačka vlada preuzima izravnu odgovornost za popunjavanje najviših pozicija u državnim firmama. Ako je prethodna vlada imala strpljenja s Lutzom, sadašnja vlada je izgubila povjerenje u njega. Deutsche Bahn je kolos koji se nakon godina zanemarivanja smatra krunskim draguljem državne kapitalne strukture i zahtijeva sve veća ulaganja.
Nedostatak novca za infrastrukturu posijao je razdor u prethodnoj vladi kancelara Scholza, koja je – ne bez poteškoća – u tri godine pristala na 53 milijarde eura za željeznice prije nego što se raspala na katastrofalan način zbog proračunskih sporova.
Pod Lutzovim vodstvom, željeznice, koje u Njemačkoj zapošljavaju 211.000 ljudi, iz mjeseca u mjesec punile su naslovnice zbog kašnjenja, gubitaka, ljutnje i ismijavanja putnika. Prošle godine, tokom Evropskog fudbalskog prvenstva, strani navijači nisu se mogli ne čuditi jazu između stanja željezničkog prometa i poslovične njemačke točnosti i čistoće, prenosi SEEbiz. Tačnost u regionalnom željezničkom prometu (na dugim rutama) pala je s gotovo 80 posto u 2017. na 62,5 posto prošle godine.
Kašnjenja su uglavnom zbog zastarjelih šina
Vozovi često ne mogu krenuti jer nisu pravilno očišćeni. 80 posto kašnjenja posljedica je zastarjelih šina, a njihovo finansiranje je u domeni države. Godine 1994. državnom je koncernu naređeno da bude vitak u pripremi za (neuspješno) uvrštenje na berzu, te je napušteno 5400 kilometara pruga, dok su pruge bile zapuštene – danas ih ima 34 000 kilometara.
U međuvremenu, novac se slijevao u cestovni promet. Zelenom tranzicijom željeznički promet dobio je na važnosti, a broj putnika također se povećava u želji za niskim ili nultim ugljičnim otiskom, ali Deutsche Bahn više brine stalna frustracija i zavist Nizozemaca ili Švicaraca, koji postižu barem 90 posto tačnosti, nego zadovoljstvo putnika.
Prošlog septembra, izvršni direktor DB-a Lutz predstavio je trogodišnju strategiju modernizacije koju su mnogi smatrali preoptimističnom i izvještačenom. No, firma nije prošla bez promjena, s kupnjom ICE 3neo vlakova i ukupnom flotom ICE vozova za duge relacije koja se povećala na 450, gotovo 200 više nego 2010. Gubitak u prvoj polovici ove godine iznosio je 760 miliona eura, milijardu manje nego u istom razdoblju 2024. Prodaja logističke podružnice smanjila je dug željeznica za 10,5 milijardi eura na 22 milijarde.
Dvije hiljade zaposlenika napustilo je firmu, uključujući hiljadu iz uprave. Neke su karte poskupjele, dok se sindikati bore za veće plate. U tijeku je složena obnova pruga, trenutno između Berlina i Hamburga, ali sve napreduje sporo, očito presporo čak i za ukus sadašnje vlade. Prijedlog da se Deutsche Bahn podijeli na dva dijela, jedan za vozove, a drugi za tračnice, ne odustaje.
Neslaganja između ministra i uprave firme
Navodi se da je povjerenje između novog ministra prometa i uprave željeznice od samog početka narušeno. Navodno je uprava DB-a htjela tiho i neprimjetno popuniti upravljačke pozicije u podružnici DB Infrago, a ministar je zaustavio taj proces. Doveo je u pitanje Lutzovu procjenu budućeg financsijskog jaza DB-a. Postalo je jasno da je vrag odnio šalu kada ministar nije prisustvovao otvorenju obnove koridora Hamburg-Berlin.
Njemačke željeznice traže novog šefa uprave, Lutz će ostati na svojoj poziciji dok se ne imenuje. Ministar Schnieder, koji je i sam pod velikim pritiskom očekivanja temeljnih promjena, predstavit će 22. septembra novu, “pravu” strategiju za daljnji razvoj njemačkih željeznica.
deutsce bahn
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakCijena vikendica za žurke i do 850 evra
Sljedeći članak Evo koja je najveća kompanija u Sarajevu, a ko je najveći privatnik

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Košarac: Rusija ponovo odobrila uvoz voća i povrća iz BiH

NOVOSTI 02 minute čitanja

Nikšić uložio veto, BiH nastavlja gomilati kamate u slučaju “Viaduct”

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

18. Decembra 2025. — 14:5302 minute čitanja

Ugovor o koncesiji jednostrano raskinut 2019. godine

Višković daje milion maraka za reklamiranje „Autoputeva“

18. Decembra 2025. — 14:19

„Planet softu“ 2,3 miliona KM za održavanje SAP-a u „Željeznicama“

18. Decembra 2025. — 13:20

Nakon pisanja CAPITAL-a Srpska isplatila zakašnjele obveznice

18. Decembra 2025. — 12:46

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.