Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Budžet predsjednika RS povećan na 80 miliona KM

    12. Decembra 2025. — 16:32

    „Aerodromi RS“ se zadužuju šest miliona da vrate dug IRB-u

    12. Decembra 2025. — 15:58

    Pao tender „Mlječanice“ vrijedan 10,5 miliona KM

    12. Decembra 2025. — 14:42

    Vlada „izgurala“ Kusturicu iz Andrićgrada

    12. Decembra 2025. — 13:30
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    TE Tuzla obustavila rad Bloka 6 zbog nedostatka uglja

    10. Decembra 2025. — 11:49

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22

    Đedović Handanović: Situacija oko NIS-a sve složenija

    8. Decembra 2025. — 13:16

    Budžet predsjednika RS povećan na 80 miliona KM

    12. Decembra 2025. — 16:32

    Centralna banka BiH: Gdje i kako zamijeniti povučene novčanice nakon 31. decembra 2025.

    12. Decembra 2025. — 11:55

    Rastu cijene nafte i zlata: Evropski berzanski indeksi u blagom porastu

    12. Decembra 2025. — 11:31

    Devizne rezerve BiH porasle na 18,28 milijardi KM

    12. Decembra 2025. — 11:13

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Banjaluku za 10 mjeseci posjetilo skoro 110.000 turista

    9. Decembra 2025. — 12:08

    U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

    6. Decembra 2025. — 12:25

    Maričić: Poreska uprava sprovodi niz aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije

    13. Decembra 2025. — 11:26

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    TE Tuzla obustavila rad Bloka 6 zbog nedostatka uglja

    10. Decembra 2025. — 11:49

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Ko se nalazi na vrhu globalne piramide bogatstva od 470 biliona dolara?

    12. Decembra 2025. — 09:11

    Bankar na lotu osvojio 16 miliona evra i pao na nulu: Pokušao da posluje i u BiH

    11. Decembra 2025. — 13:49

    “Paramount Skydance” uputio neprijateljsku ponudu za “Warner Bros Discovery”

    10. Decembra 2025. — 15:06

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Ruske rezerve zlata dostigle istorijski vrhunac

    13. Decembra 2025. — 12:20

    Najveći njemački proizvođač čelika zaustavlja proizvodnju

    13. Decembra 2025. — 09:58

    Rajaner ukida 20 belgijskih ruta

    12. Decembra 2025. — 10:20

    Meksiko uveo visoke carine Kini

    11. Decembra 2025. — 11:00
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Smijenjen prvi čovjek Deutsche Bahna

Smijenjen prvi čovjek Deutsche Bahna

adminadmin17. Augusta 2025. — 14:00Nema komentara4 minute čitanja
Foto: Pixabay
BERLIN – Njemački ministar saobraćaja Patrick Schnieder smijenio je glavnog izvršnog direktora Deutsche Bahna (DB) Richarda Lutza.
Njemačke željeznice sinonim su za kašnjenja, nezadovoljstvo i tešku finansijsku pothranjenost.
Richard Lutz (61), koji je prošle godine zaradio 2,14 miliona eura, na čelu je njemačkih željeznica posljednjih osam godina, a u firmi je od 1994. godine. Njegov mandat na čelu DB-a završio bi 2027. godine. Ministar saobraćaja Patrick Schnieder zatražio je njegov odlazak, što se očekivalo prema koalicijskom sporazumu crno-crvene vlade.
“Situacija na željeznicama je dramatična, stoga poduzimamo mjere”, rekao je ministar.
Njemačka vlada preuzima izravnu odgovornost za popunjavanje najviših pozicija u državnim firmama. Ako je prethodna vlada imala strpljenja s Lutzom, sadašnja vlada je izgubila povjerenje u njega. Deutsche Bahn je kolos koji se nakon godina zanemarivanja smatra krunskim draguljem državne kapitalne strukture i zahtijeva sve veća ulaganja.
Nedostatak novca za infrastrukturu posijao je razdor u prethodnoj vladi kancelara Scholza, koja je – ne bez poteškoća – u tri godine pristala na 53 milijarde eura za željeznice prije nego što se raspala na katastrofalan način zbog proračunskih sporova.
Pod Lutzovim vodstvom, željeznice, koje u Njemačkoj zapošljavaju 211.000 ljudi, iz mjeseca u mjesec punile su naslovnice zbog kašnjenja, gubitaka, ljutnje i ismijavanja putnika. Prošle godine, tokom Evropskog fudbalskog prvenstva, strani navijači nisu se mogli ne čuditi jazu između stanja željezničkog prometa i poslovične njemačke točnosti i čistoće, prenosi SEEbiz. Tačnost u regionalnom željezničkom prometu (na dugim rutama) pala je s gotovo 80 posto u 2017. na 62,5 posto prošle godine.
Kašnjenja su uglavnom zbog zastarjelih šina
Vozovi često ne mogu krenuti jer nisu pravilno očišćeni. 80 posto kašnjenja posljedica je zastarjelih šina, a njihovo finansiranje je u domeni države. Godine 1994. državnom je koncernu naređeno da bude vitak u pripremi za (neuspješno) uvrštenje na berzu, te je napušteno 5400 kilometara pruga, dok su pruge bile zapuštene – danas ih ima 34 000 kilometara.
U međuvremenu, novac se slijevao u cestovni promet. Zelenom tranzicijom željeznički promet dobio je na važnosti, a broj putnika također se povećava u želji za niskim ili nultim ugljičnim otiskom, ali Deutsche Bahn više brine stalna frustracija i zavist Nizozemaca ili Švicaraca, koji postižu barem 90 posto tačnosti, nego zadovoljstvo putnika.
Prošlog septembra, izvršni direktor DB-a Lutz predstavio je trogodišnju strategiju modernizacije koju su mnogi smatrali preoptimističnom i izvještačenom. No, firma nije prošla bez promjena, s kupnjom ICE 3neo vlakova i ukupnom flotom ICE vozova za duge relacije koja se povećala na 450, gotovo 200 više nego 2010. Gubitak u prvoj polovici ove godine iznosio je 760 miliona eura, milijardu manje nego u istom razdoblju 2024. Prodaja logističke podružnice smanjila je dug željeznica za 10,5 milijardi eura na 22 milijarde.
Dvije hiljade zaposlenika napustilo je firmu, uključujući hiljadu iz uprave. Neke su karte poskupjele, dok se sindikati bore za veće plate. U tijeku je složena obnova pruga, trenutno između Berlina i Hamburga, ali sve napreduje sporo, očito presporo čak i za ukus sadašnje vlade. Prijedlog da se Deutsche Bahn podijeli na dva dijela, jedan za vozove, a drugi za tračnice, ne odustaje.
Neslaganja između ministra i uprave firme
Navodi se da je povjerenje između novog ministra prometa i uprave željeznice od samog početka narušeno. Navodno je uprava DB-a htjela tiho i neprimjetno popuniti upravljačke pozicije u podružnici DB Infrago, a ministar je zaustavio taj proces. Doveo je u pitanje Lutzovu procjenu budućeg financsijskog jaza DB-a. Postalo je jasno da je vrag odnio šalu kada ministar nije prisustvovao otvorenju obnove koridora Hamburg-Berlin.
Njemačke željeznice traže novog šefa uprave, Lutz će ostati na svojoj poziciji dok se ne imenuje. Ministar Schnieder, koji je i sam pod velikim pritiskom očekivanja temeljnih promjena, predstavit će 22. septembra novu, “pravu” strategiju za daljnji razvoj njemačkih željeznica.
deutsce bahn
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakCijena vikendica za žurke i do 850 evra
Sljedeći članak Evo koja je najveća kompanija u Sarajevu, a ko je najveći privatnik

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Košarac: Rusija ponovo odobrila uvoz voća i povrća iz BiH

NOVOSTI 02 minute čitanja

Nikšić uložio veto, BiH nastavlja gomilati kamate u slučaju “Viaduct”

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Budžet predsjednika RS povećan na 80 miliona KM

12. Decembra 2025. — 16:3203 minute čitanja

Premijer smanjio budžet Vlade za skoro 4,5 miliona maraka

„Aerodromi RS“ se zadužuju šest miliona da vrate dug IRB-u

12. Decembra 2025. — 15:58

Pao tender „Mlječanice“ vrijedan 10,5 miliona KM

12. Decembra 2025. — 14:42

Vlada „izgurala“ Kusturicu iz Andrićgrada

12. Decembra 2025. — 13:30

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.