PEKING, Kineska prodaja putničkih automobila, sportsko-terenskih vozila i višenamjenskih kola smanjena je u septembru 1,4 odsto na 552.800, drugi mjesec uzastopno, saopštilo je juče Udruženje kineskih proizvođača automobila u Pekingu.
Prodaja američkog “Dženeral motorsa” (GM) i njegovih kineskih filijala, recimo, pala je 18 odsto, prenosi agencija “Blumberg.”
Prvi put u posljednje tri godine prodaja kola u Kini smanjena je u avgustu kada je vlada ograničila vožnju u Pekingu od 20. jula do 20. septembra, kako bi se smanjila emisija štetnih gasova tokom Olimpijade.
Prodaja kola, takođe, je ugrožavana i zbog pada vrijednosti akcija na berzama za oko 64 odsto.
Zajedničko američko-kinesko preduzeće “Šangaj-Dženeral motors” zabilježilo je smanjivanje prodaje u septembru na 32.300 jedinica, sa 39.415 kola u istom mjesecu prošle godine, zbog “nedostatka atraktivnih modela”, kako to ocijenjuju analitičari.
“Folksvagenovo” zajedničko preduzeće u Kini “FAW-Folksvagen” smanjio je prodaju 7,1 odsto, a većina proizvođača kola pod pritiskom da ispune godišnje planove, biće prinuđeno da narednih mjeseci smanjuje cijenu automobila.
Njemački “Folksvagen”, najveći inostrani proizvođač kola u Kini, smanjio je za 4,2 odsto prodaju vozila u trećem tromjesečju ove godine, ali je njegovo zajedničko preduzeće “Šangaj Folksvagen”, povećalo isporuke 28 odsto prošlog mjeseca nakon uvođenja novog modela “lavida” u junu.
U Kini je za 11 mjeseci prodato više od 5,1 miliona vozila.