NJUJORK, Američki lanac restorana brze hrane “Mekdonalds” zabilježio je u februaru pad prodaje od 1,4 odsto na američkom tržištu, zbog nepovoljnih vremenskih uslova.
Najveći svjetski lanac hamburgera je zbog hladne zime i u januaru zabilježio slabe rezultate, prenosi agencija AP.
Kompanija navodi da je globalna prodaja u restoranima, otvorenim najmanje 13 mjeseci, pala 0,3 odsto, što bi moglo loše da utiče na rezultate prvog kvartala. U regionu Bliskog istoka, Afrike i Azije i Pacifika, prodaja je smanjena 2,6 odsto, prije svega zbog loših rezultata u Japanu i Australiji, kao i zbog proslave Kineske nove godine.
Svjetla tačka za američku kompaniju bila je Evropa, gdje je prodaja porasla 0,6 odsto, zahvaljujući dobrim rezultatima u Britaniji i Francuskoj, i pored pada prodaje u Njemačkoj.
Popularni “Mek”, koji u više od 100 zemalja zapošljava oko 35.000 ljudi, bori se sa konkurencijom rivala Burger Kinga i Vendiz, koje nude slične proizvode. Kompanija takođe pokušava da se prilagodi promijeni navika potrošača koji preferiraju zdravu i svježu hranu.
“Pokušavamo da unaprijedimo poslovanje i osiguramo najkvalitetniju uslugu za svakog od 70 miliona kupaca koji posjete ”Mekdonalds” svakog dana”, izjavio je izvršni direktor kompanije Don Tompson. Tanjug